streda, 20. novembra 2013

Len počúvaj! /recenzia/


Názov: Len počúvaj!
Originálny názov: Just Listen
Autor: Sarah Dessenová
Rok vydania: 2006
Vydanie na Slovensku: CooBoo, 2013
Väzba: pevná väzba
Počet strán: 321

Annabel má všetko. Sľubnú kariéru modelky, populárnu kamošku Sophie, rodinu a žije v nádhernom sklenenom dome. No v jeden večer sa všetko zmení. Annabel už netúži byť modelkou, ale nechce sklamať mamu. Už nemá žiadnych kamarátov a Sophie ju považuje za hlavnú nepriateľku. Jej rodina má problémy s jej chorou sestrou. Annabel už nemá nič. No potom jej pomôže a podá pomocnú ruku Owen Armstrong, chlapec z jej školy, ktorý sa tiež s nikým nerozpráva. Namiesto toho však neustále počúva hudbu, cez ktorú začne spoznávať jeho a aj samú seba.

Len počúvaj! je moja prvá kniha, ktorú som prečítala od Dessenovej. Zaujala ma už od začiatku svojím štýlom a príbehom, hoci som hneď tušila, čo také sa mohlo Anabell stať, keď sa jej život tak zrazu zmenil. Keď sa tak zrazu zmenila ona.

Na začiatku Annabel väčšinou spomína. Hovorí nám o ťažkom období jej mamy po smrti starkej. O tom ako jej sestra Whitney dostala anorexiu. Nebol to teda príbeh o zamilovanom páriku, ale riešili sa tam aj vážne veci, ktoré v živote môžu prežívať aj ľudia v našom okolí.


Láska medzi Owenom a Annabel vznikala pomaly a cez hudbu, ako inak. Ale páčilo sa mi, že sa celá kniha netočila iba okolo ich vzťahu. Nekonalo sa ani žiadne vyznanie lásky, či extrémne romantické scény.

Owen a Annabel proste takí neboli a to sa mi na nich páčilo. Owen učil Annabel ako hovoriť neustále pravdu a ja som si uvedomila, aké je to niekedy ťažké. Za Annabel by som mohla dosadiť kohokoľvek koho poznám, dokonca aj seba. Pretože tak ako ona, my ľudia nie sme vyslovene klamári, ale občas zatajíme čo naozaj cítime alebo si myslíme, aby sme nezaťažovali druhých. A ako povedal Owen - to je horšie, lebo vtedy klameme aj samých seba.

V knihe bolo aj veľa myšlienok a tém na zamyslenie - týkali sa hudby ale aj života. Raz si ich všetky vypíšem na papier. Mňa najviac zaujímali Owenove názory. Bol to proste skvelý chalan, nikdy som nevedela čo urobí alebo povie. A ten jeho štýl hudby... bol naozaj hrozný. :D

Na Slovensku vyšla ďalšia kniha od Sarah, Pravda o večnosti a v Česku Ukolebávka a ja si ich určite raz prečítam. Táto kniha ma veľmi príjemne prekvapila a teším sa na ďalšie. A ak budete mať zo začiatku pocit, že to nikam nevedie a máte chuť zatvoriť knihu, nerobte to a pokračujte v čítaní. Lebo ako povedal Owen - desať sekúnd nestačí, dajte jej šancu, spoznajte jej príbeh a potom si utvorte vlastný názor. Len čítajte.


Knihe dávam päť hviezdičiek

4 komentáre:

  1. Čítala som ju a je celkom dobrá. Niektoré pasáže ma síce trochu nudili, ale šlo to rýchlo. Oveľa viac sa mi od autorky páčila Pravda o večnosti. To ti odporúčam, je to veľmi dobré a hlavní hrdinovia sú podľa mňa oveľa sympatickejší.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To by som si veľmi chcela prečítať. :)

      Odstrániť