štvrtok 14. novembra 2013

Zlomyseľné - Malé klamárky #5 /recenzia/


Názov: Zlomyseľné
Originálny názov: Wicked
Diel série: 5. diel, Malé klamárky [Pretty Little Liars]
Autor: Sara Shepardová
Rok vydania: 2009
Vydanie na Slovensku: SPN - Mladé letá, 2013
Väzba: mäkká väzba
Počet strán: 208


Malé klamárky 5 - Zlomyseľné pokračujú tam, kde skončila štvorka, no akoby prešlo od tých udalostí niekoľko dní. Na začiatku je ako vždy nejaký príbeh z minulosti, keď ešte žila Alison. Teda v skratke - Hanna sa dá dokopy s jej nevlastnou sestrou Kate, aby získala späť popularitu. Aria niečo rieši s novým priateľom jej mamy. Spencer zistí, že ju vydedili a aj prečo. Emily stretne nového chlapca. Do toho všetkého sa tam rieši Ianovo zatknutie a staré/nové esemesky od starej-ho/novej-ho A. Je to Ian, aby ich zastrašil alebo niekto nový?

Vlastne ani neviem, čo mám k tejto knihe povedať. Nesie sa v rovnakom štýle ako predchádzajúce diely - striedanie pohľadov dievčat v každej kapitole, veľa titulov značiek... ibaže sa mi zdala najmenej akčná. Dokonca aj nadpisy kapitol, ktoré ma vždy bavili svojou trefnosťou boli také najnudnejšie. 

Na druhej strane to bol diel najviac odlišný od seriálu, pretože sa tam okrem kúska záveru neudialo nič, čo by bolo aj v seriály a pribudli aj nové postavy. Pre niekoho to môže byť plusom a pre niekoho mínusom.

Ja to beriem pozitívne - na začiatku série mi tie zmeny prekážali, ale autorka to šikovne postupne po dieloch striedala, aby si na to čitateľ zvykol a neporovnával to stále so seriálom. Ja to už beriem ako samostatný príbeh a zaujíma ma ako sa to bude vyvíjať ďalej. Dokonca si myslím, že knihy budú mať nakoniec lepší dej ako samotný seriál, pretože tam sa to už od 4. série začína všetko komplikovať a naťahovať.

Charaktery postáv sa nemenia, ani nemám pocit, že by sa nejako vyvíjali. Dosť ma však mrzí, že hlavné hrdinky spolu nedržia tak ako v seriály a že moja obľúbená postava Hanna je v knihe taká hrozná - zameraná len na popularitu a oblečenie.

Celkovo sú Zlomyseľné taká oddychovka s nádychom akcie na konci. Štvorku som čítala naposledy ešte minulý rok a už som si ani moc nepamätala, čo sa tam stalo ale keď som sa pustila do päťky, autorka mi to všetko v priebehu pekne zopakovala. Takže si určite prečítam ďalšie diely.




Knihe však dávam len 3 hviezdičky, lebo oproti ostatným 
dielom sa mi zdal tento najslabší

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára