streda 27. novembra 2013

Záhada futbalovej horúčky - Traja pátrači ??? #63 /recenzia/


Názov: Záhada futbalovej horúčky
Originálny názov: Fußballfieber
Diel série: 63. diel, Traja pátrači ??? [Die drei ???]
Autor: Marco Sonnleitner
Vydanie: 2008
Vydanie na Slovensku: SPN - Mladé letá, 2013
Väzba: pevná väzba
Počet strán: 125

Traja pátrači - Jupiter, Bob, Peter riešia svoj 63. prípad. Najal si ich chlapec Emiliano, pretože sa u nich doma dejú čudne desivé veci. Chodí im trinásť ľalií, našli červenú dýku, počujú húkanie sovy a sedem krát tikanie hodín. Emiliano neverí, že je za tým nejaká záhada, ale jeho starí rodičia sú presvedčení, že to všetko sú znamenia smrti. A tak to ostáva na pleciach pátračov, aby zistili pravdu.

Myslím si, že každý čítal aspoň jeden diel od Troch pátračov alebo o nich len počul. Tieto typy knižiek patria k môjmu detstvu a vyrastala som na nich. Všetky tie záhady, tajomstvá, dobrodružstvá. Rada som sa strácala v predstavách, že pátram s nimi. Na knihách z detstva je dobré to, že si ich vždy rada prečítam znovu - aj teraz alebo o niekoľko rokov - pretože ma nikdy nesklamú a vrátim sa pri nich do starých čias, keď ma trápilo len to, ako sa tento prípad vyrieši.

Keď som túto knihu dostala, bola som milo prekvapená. Zo série Traja pátrači mám doma len tri diely (teraz už štyri) zdedené po súrodencoch, takže tento diel je naozaj môj. :D Čisto nový, nevedela som, že sa ešte vydávajú. Kiežby mala to šťastie aj Slávna päťka od Enid Blytonovej.

Hneď som sa pustila do čítania, pretože som po dočítaní Drozdajky od Suzanne Collinsovej nutne potrebovala niečo ľahšie na upokojenie nervov. :D Kniha sa mi páčila, aj príbeh a záver bol ako vždy nepredvídateľný. V živote by mi nenapadlo také vyriešenie prípadu.


Viem, že som viac písala o svojich pocitoch ale na takúto knižku sa ktovieaká recenzia nedá napísať. Celkovo je táto séria veľmi pekná, zaujímavá a je úplne jedno či prečítate všetky diely alebo iba jeden, pretože aj keď sa autori v písaní dielov striedali, štýlom sú rovnaké, ale príbeh je vždy iný a originálny. Nikdy nepohrdnem touto sériou, pretože na ňu stará nikdy nebudem. :)



4 komentáre:

  1. Och Troch pátračov milujem :) nemôžem uveriť, že to ešte vychádza :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tiež som bola prekvapená. :)

      Odstrániť
    2. Rozmýšľam že si dám re-reading pekne po poriadku :D lebo ja som to kedysi čítala tak na preskáčku a dakedy ma to hnevalo keď tam boli veci, ktoré nejako spolu súviseli :)

      Odstrániť
    3. Ja by som si zas rada dala reading celej Slávnej päťky, ale doma mám len jediný diel. :D

      Odstrániť