pondelok, 30. decembra 2013

Mrazivý bozk - Upírska akadémia #2 /recenzia/


Názov: Mrazivý bozk
Originálny názov: Frostbite
Diel série: 2. diel, Upírska akadémia [Vampire Academy]
Autor: Richelle Mead
Vydanie: 2008
Vydanie na Slovensku: Slovart, 2013
Väzba: pevná väzba
Počet strán: 312

Lissa sa po zistení jej špecializácie na živel ducha musela vzdať svojich schopností pomocou liekov, ale aspoň prestala prepadať depresiám. Rose má podstúpiť svoju prvú skúšku, no na tom mieste spolu s Dimitrim nájdu vyvraždenú morojskú rodinu. Strigoji opäť útočia a ich terčom sú kráľovské rodiny. S blížiacimi sa Vianocami sa vedenie školy preto rozhodlo poslať študentov s ich rodinami do lyžiarskeho strediska, aby bolo v bezpečí čo najviac morojov a dampírov. Rose nemôže zabudnúť na Dimitriho, ale jemu to problém očividne nerobí, keď sa na scéne objaví jeho kamarátka Taša. Dokonalá lyžovačka sa v okamihu zmení na chaos, keď strigoji znova zaútočia a traja študenti sa do ich brlohu vydajú na vlastnú päsť. A samozrejme, Rose za nimi.

Ho, ho, ho druhý diel Upírskej akadémie som prečítala a už celkom začínam chápať prečo je považovaná za najlepšiu upírsku sériu. Síce pre mňa to bude vždy Twilight. Ale tento druhý diel bol výrazne lepší ako ten prvý a ak to takto bude pokračovať aj v ďalších dieloch, mám sa na čo tešiť (teda aj vy ;D).

Prvým plusom pre mňa bolo, že celý prológ bol zhrnutím všetkého, čo sa stalo v jednotke a vysvetľoval celý ten systém moroj/dampír. Konečne som všetkému pekne pochopila.

Ďalším plusom boli nové postavy. Teda konkrétne jedna nová postava bola pre mňa naozaj veľkým plusom. Adrian. On bol riadne skvelý a dúfam, že bude mať ešte veľa priestoru v príbehu. A som zvedavá, či s ním Rose bude niečo mať a ako by sa pritom tváril Dimitri. Christian už nie je môj obľúbenec, pretože pri Lisse príliš... zcukornatel. :D No ale Adrian je dostatočne arogantný za všetkých troch. :D

Čo sa týka deja, mal veľmi dobré zápletky a priebeh. Stále sa tam niečo dialo a takmer celá kniha bola plná akcie a to hlavne na začiatku a na konci. Pri záverečných udalostiach som občas zabudla dýchať. Len mi trochu prekážal Mason, ktorý sa niekedy choval strašne detinsky.

Takže tento diel bol rozhodne lepší, ale aj tak by som to ešte neoznačila za najlepšiu upírsku sériu. Stále čakám na to veľké BOOM.



6 komentárov:

  1. Christiana zbožňujeeem!!! 8D Hlavne v 3ke je ešte skvelejší 8P
    Adrian je fajn, ale vo VA u mňa víťazí Dimitri 8) Mne sa paradoxne tento diel zo série páčil najmenej. Asi za to, že tam bolo menej takých cool situácií s Rose a Dimitrim. Svetlo prebral na chvílu Adrian a Mason, ale je to tiež fajn diel 8)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Christian je fajn, to len keď je s Lissou sa mi nepáči. :D

      Odstrániť
  2. Tento diel mal svoje klady a zápory, no prevyšovali viac klady, preto to bolo napínavejšie ako jednotka :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No ale práveže ja som tu zápory nenašla. :) Teda našla, ale také bezvýznamné. :)

      Odstrániť
  3. Prvé dva diely som čítala trochu pomalšie, ale potom sa to tak rozbehlo (Ach, Adrian), že som nevedela prestať :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja si dám teraz chvíľku pauzu a neskôr sa pustím do ďalších dielov. :)

      Odstrániť