pondelok, 3. marca 2014

Ako prežijem pôstne obdobie s knihami




Ani som sa nenazdala a čoskoro tu bude jar a s ňou sa mi veľmi spája aj Veľkonočné obdobie. Pred týmto obdobím je však ešte jedno obdobie a to pôstne. Ide o 40 dní, ktoré by mali byť takou stíšenou prípravou na tieto sviatky a viac by sme sa mali snažiť vo svojich sebazapreniach a predsavzatiach.

Ako som už povedala, je to také tiché obdobie a ja každý rok uvažujem, aké predsavzatie si naň dám. Keďže som sa v poslednom čase dosť rozčítala a tak, rozhodla som sa, že moje sebazaprenie bude v tom, že celých 40 dní budem čítať iba kresťanské knihy a nijaké-nijakovské iné. Doma mám zopár neprečítaných a tri si chcem dať na re-reading. Ale čím menej ich bude, tým lepšie. Celkovo chcem menej čítať cez pôst, lebo iba knihy sú taká moja "závislosť". Ale však to poznáte. :D Ale na blog budem chodiť normálne a keďže bude menej recenzií, skúsim sa zamerať na samostatné články o niečom.

Už sa neviem dočkať na toto obdobie, jar, Veľkonočné sviatky a všetko okolo toho. Teším sa aj, že som si vymyslela takéto fajné predsavzatie a dúfam, že to zvládnem. Ak by sa náhodou na to dal aj niekto z vás, napíšte mi to sem. Alebo ak máte nejaké iné predsavzatie, napíšte mi aké. :)

6 komentárov:

  1. Ja ho zrejme strávim nad knihami z biblie, čo budú na biblickej olympiáde, ale neplánujem si zrieknuť sa navyše čítania. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. ... aj ja sa už veľmi teším na obdobie 40 dní intenzívnej prípravy na Veľkú noc :)

    Ja som si na pôst zobrala knihu od Petra Walkera: "Po stopách Ježiša" (Vydavateľstvo IKAR). ... je to taký ilustrovaný sprievodca po Svätej Zemi (nádherné zábery, pútavé sprievodné slovo, mapky, náčrtky...) ... budem si cez ňu oživovať krásne spomienky na nedávnu púť.

    ... a predsavzatie? ... určila som si takú "svoju polhodinku" - presný čas, ktorý chcem tráviť v tichu našej kaplnky pri Pánovi ... nechcem ničomu inému dať v túto "svoju polhodinku" prednosť (iba ak by si to láska vyžadovala). ... vrámci tohto času túžim každý deň upriamiť svoj vnútorný zrak na niečo, čo sa v ten deň krásne udeje - niečo konkrétne, možno nebadané alebo viditeľné iba srdcom ... a chcem s vďakou pred Pánom v srdci zajasať :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. My sa nijak na Veľkú noc nábožensky nechystáme, budú to viac menej obyčajné dni, no mám už tak predpripravené, čo budem čítať. Takže by sa tak dalo povedať, že to sú moje predsavzatia :D prečítať to, hento a tamto.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Chápem - je to každého vec, či a ako sa bude pripravovať. A hlavne by sa mal človek rozhodnúť dobrovoľne. :) Nech sa ti podarí prečítať, čo máš v pláne. :)

      Odstrániť