štvrtok, 13. marca 2014

Chiara Luce Badano: Boh ma predsa miluje! /recenzia/



Názov: Chiara Luce Badano: Boh ma predsa miluje!
Originálny názov: Chiara Luce Badano, Gott liebt mich doch!

Autor: Gudrun Griesmayr, Stefan Liesenfeld
Rok vydania: 2010
Vydanie na Slovensku: Lúč, 2011
Väzba: mäkká väzba
Počet strán: 55

Chiara bolo mladé, devätnásťročné dievča, plné snov a plánov. Asi ako každý dospievajúci človek. V niečom sa však odlišovala od ostatných a to tým, že mala niečo krásne vo svojom krátkom živote - vieru a nádej. Ako malej sa jej preto aj posmievali, no bola to práve viera, čo jej tak veľmi pomohla, keď taký začínajúci život narušila choroba. Našli jej rakovinu kostí a nádor na rebre. Bojovala s tým rok a aj keď sa zdá, že prehrala, Chiara bola naopak do poslednej sekundy silná. A ako naposledy povedala, aj šťastná...

Už som kedysi spomínala, že životopisy moc nemusím, pretože opisujú skutočné udalosti - skutočný život, ktorý pri čítaní prežijem s tou osobou - a potom čo je na konci? Ťažko mi je potom z toho, smutno... no keď ma to potom prejde, začnem si uvedomovať akú osobnosť som spoznala, aký život mala a ako sa správala. Porovnám si to so sebou a pomyslím si, že sa mám ešte veru čo učiť...

Táto knižka je taká "na jeden hlt", pretože je kratučká. Ale to som rada, lebo hrubé životopisy sú na mňa priveľa. Je písaná veľmi ľahko, čítavo. Na začiatku sú aj fotografie Chiary od detstva až po čas choroby. O Chiare sa dozvieme všetko dôležité a predsa sú tam aj také spomienky z jej bežného života, ktoré dotvárajú celkový obraz o tom, aká bola. Touto knihou som preletela rýchlo, až som mala pocit, že jej život bol ešte kratší...



Odporúčam spoznať Chiarin príbeh a táto knižka
bola toho dobrým sprostredkovateľom

4 komentáre:

  1. ... vďaka, Aly za povzbudivú recenziu. Vďaka...

    ... je to fakt, že Chiarin PRAMEŇ ŠŤASTIA bol ozajstný a pravý - verila, že Boh ju miluje ... a miluje ju "predsa" - napriek tomu, že v jej živote bolo veľké utrpenie.
    ... pred nedávnom som čítala túto jej myšlienku: ."už nemám nič ... ale mám ešte srdce a s ním môžem milovať" (Chiara LUCE-SVETLO Bodano)

    Prajem, Aly, plno krásne hrejivých dotykov Luce - Svetla ... a to nielen v dnešný deň...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aly, ahoj :)
      ... dnes mi prišiel "pod ruku" tento zaujímavý článok o krásnej, svätej a normálnej Chiare: https://tob.signaly.cz/1010/krasna-svata-normalni-chiara-luce ... a tak sa chcem s Tebou podeliť :)

      Odstrániť
    2. Už som si prečítala, ďakujem. :)

      Odstrániť