piatok 18. apríla 2014

Ja a Veľkonočné sviatky


Ahojte,
chcela by som vám napísať taký iný článok - o tom ako sa mám, čo mám nové a ešte o všeličom inom.


Blíži sa Veľká noc, ktorú mám veľmi rada, pretože s ňou prichádza krásna jar a po nej leto. Patrím aj k tomu menšiemu percentu ľudí, ktorí majú radi Veľkonočný pondelok. Ale úplne najradšej na Veľkej noci mám to obdobie pred ňou. :) Pôst a tento týždeň sa snažím prežívať inak ako ostatné dni v roku. Viac sa zameriavam na svoje správanie a postoje voči druhým ľuďom. Sledujem ako reagujem na situácie, ktoré sa okolo mňa dejú a veľakrát zisťujem, že by som mohla reagovať oveľa lepšie, miernejšie, láskavejšie.

Ako iste viete, dala som si pôstne predsavzatie a to čítať iba kresťanské knihy. Ibaže ja som čítala ledva aj tie. Celkovo som prečítala posledných 40 dní veľmi málo, čo sa odzrkadlilo aj na mojich recenziách. A tento týždeň som sa od kníh odstrihla úplne, jediné čo čítam je Biblia. Začala som si totiž viesť taký "systém", že pred Vianocami si postupne prečítam všetky príbehy Starého zákona a pred Veľkou nocou Nového zákona. Tieto príbehy mám veľmi, veľmi rada a hoci je táto Biblia, ktorú čítam, ešte z môjho detstva (má však nádherné ilustrácie) aj tak je moja najobľúbenejšia. Vždy keď ju čítam, cítim sa tak dobre. :)


Na blogu už máte aj superveľkonočnú výzdobu. :D Ešte som chcela dať tú postavičku do pršiplášťa, ale pochybujem, že sa na Ostrove nájde aj nejaký kupač. :D Ozaj, chcela by som ju nejako pomenovať, máte nejaké návrhy? :D
Okrem toho zažila jarné upratovanie aj moja knihovnička - alebo skôr jarné vtrepanie, pretože som tam väčšinu kníh musela natlačiť, keď som chcela aby tam boli všetky. Rozhodne ešte nemienim dať preč moje knihy z detstva, tsss. Však nie som jediná??

Tak, to by bolo všetko. :) Chcela som vám len vysvetliť moje hluché obdobie na blogu a popriať veselé Veľkonočné sviatky plné radosti a nádeje. :) Bola by som rada, keby ste mi napísali ako sa máte vy alebo čo robíte. Či už tiež ujedáte z koláčov ako ja. :D

11 komentárov:

  1. moc pekny clanek! a taky se mi libi supervelikonocni vyzdoba :) ja travim velikonoce v praci :-/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem. :) :) To je smutné, ale... na druhej strane sa môžeš tešiť z toho, že MÁŠ prácu - aj keď musíš pracovať cez sviatky, no nie? :)

      Odstrániť
  2. No, mohla by si jej dať meno, ktoré ju vystihuje alebo meno tvojej oblúbenej postavy. Alebo nejaké rídzo slovenské meno ako Majka :D No mne sa celkom páči aj Lála. Alebo Nána. To je ale ako nejaká nadávka, takže asi nie. A Sue tiež nie je zlé.
    Ja by som nevydržala čítať len knihy s náboženskou tematikou. Teraz, čo si na začiatku pôstu dávala ten článok, kde si o tom hovorila som si tiež skúšala niečo prečítať, ale... Asi ma toto moc nebere. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vďaka za návrhy mena. :) No vieš, možno si len nečítala tú správnu knihu. Treba skúšať, tak ako aj pri ostatných žánroch - niektorá kniha zaujme, iná nie. Aj náboženská literatúra má veľa krásnych a zaujímavých príbehov, hlavne teraz tá moderná. Ale teší ma, že si si po mojom článku aspoň skúsila niečo prečítať. :) Ja sa po pôste znova vrátim aj k ostatným žánrom a budem ich striedať. :)

      Odstrániť
  3. Ahoj, Aly :)
    ... páči sa mi ako meníš pozadia na svojom blogu :)
    ... ja navrhujem pre postavičku meno Esperanza ... z viacerých dôvodov.

    Sviatky som prežila v takom ... hlbokom tichu. ... priznávam, že som žiadnu knižku - okrem Svätého Písma - ani neotvorila. Keď som nepracovala, usilovala som sa zotrvávať pred Pánom ... v tichej vďake a žiare Jeho lásky. ... tie chvíle ma obohatili.
    ... a včera - ako taký darček od Pána - prijala som možnosť ísť pre moju kamarátku na vozíčku na Moravu do Dolan (www.blahoslavenstvi.cz)

    Končím týchto pár riadkov najnovším tvítom nášho Svätého otca Františka, ktorý pohladil i moje srdce: "Každé stretnutie s Ježišom nás napĺňa radosťou, tou hlbokou radosťou, akú môže dať iba Boh." :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem. :) No, o jednom dôvode by som vedela. ;)

      Odstrániť
  4. Ja nemám rada ľudové tradície, ktoré sa viažu s Veľkou nocou, proste nieee.:D Ale tento rok prešla celkom kľudne.:) Tak za to som bola rada. A čo týka pôstu, ani som si poriadne nedala nejaké predsavzatie, čo ma dodatočne dosť mrzí.:/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja mám rada všetko čo je spojené s Veľkou nocou. :)

      Odstrániť
  5. Dobrý nápad, čítať si pred Vianocami starozákonné príbehy a pred Veľkou nocou novozákonné. Ja to vlastne tiež tak robím, i keď nie z obrázkovej Biblie (a v pôste mám zaradené aj nejaké čítania z prorokov a pod.). Na nete existujú dokonca rozpisy na každý deň, ktorý príbeh si kedy prečítať, aby sme si tak pred sviatkami zopakovali v podstate celú históriu spásy. :)

    OdpovedaťOdstrániť