piatok 11. apríla 2014

Keď Boh robí citronádu /recenzia/


Názov: Keď Boh robí citronádu
Originálny názov: When God Makes Lemonade

Autor: Don Jacobson
Rok vydania: 2013
Vydanie na Slovensku: Kumran, 2013
Väzba: mäkká väzba
Počet strán: 174

Predstavte si pohár čistej vody - tichý, pokojný. No potom tam nečakane prilejte citrónovú šťavu, ktorá vodu ochutí svojou kyslou príchuťou. Komu by to chutilo, že? Nakoniec tam nasypte cukor a zrazu je všetko inak. Kyslá voda sa zmenila na chutný nápoj. Keby tam ale nebol ten citrón, bola by to zase iba voda s cukrom.

A teraz si predstavte, že ten pohár čistej vody je 
váš alebo niečí život.

Táto knižka zozbierala presne takéto životy-citronády. Nachádza sa tam tridsať skutočných príbehov, ktoré majú človeku pomôcť v hľadaní nádeje, že zlé udalosti v našom živote raz prinesú aj niečo dobré. Niektoré problémy boli vážnejšie, niektoré menej. S niektorými ľudia bojovali roky, iné našli svoju cestu hneď. Jedno mali všetky spoločné - vieru, že Boh sa o nás stará neustále. Záleží len na tom, či si to aj uvedomíme a všimneme.

Na tejto zbierke sa mi páčila naozaj pestrá rôznorodosť príbehov. Nebolo to všetko trebárs iba ľuďoch zasiahnutých chorobou alebo o rozpadajúcich sa manželstvách. Niektoré ľudské osudy ma prekvapili, iné mi aj vyvolali úsmev na tvári. Nie ani preto, že by tam bolo niečo zábavné, skôr ma tak zahrialo pri srdci, keď Boh tými svojimi náhodnými udalosťami pomohol alebo ukázal smer či dôvod toho všetkého. Keď všetky okolnosti do seba zapadli ako skladačka a človeka až tak na konci osvieti, že to predsa musel niekto zariadiť.

O tejto knihe sa píše, že je osviežujúca, ale ak mám pravdu povedať, niekedy mi to tak nepripadalo. Bolo aj zopár takých príbehov, pri ktorých som ostala smutná, pretože to, čo tí ľudia prežili bolo fakt ťažké. Pri jednom príbehu - Taký obyčajný Ted - mi vyhŕkli slzy do očí a navždy mi ostane v pamäti. Bol taký tragicky krásny...

Na konci každého príbehu je aj kontakt a krátke info o živote autora, či ľudí blízkych tým v príbehu. Sú tam vypísané reálne webstránky, pretože mnohí z nich sa začali venovať charite, založili rôzne organizácie alebo inak ďalej pomáhajú druhým ľudom. A ešte chcem povedať, že kniha má krásnu obálku a grafiku vnútri.

Knižku odporúčam všetkým, či už ste veriaci alebo nie. Je to kniha, ktorá vám môže dodať silu a niečo vás naučiť.


11 komentárov:

  1. Táto kniha vyzerá super a má takú peknú obálku :D Takú osviežujúcu :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To áno, až človek pri pohľade na ňu vysmädne. :D

      Odstrániť
  2. ... Aly, vďaka za recenziu. ... potešila ma a povzbudila vo viere v láskyplnú prítomnosť Pána v živote každého :)

    Hovorila som Ti, že pijem každé ráno na lačno vodu s citrónovou šťavou :) ... bude mi teraz v súvislosti s tým prichádzať na myseľ tá pravda, že "tým, čo milujú Boha, všetko slúži na dobré" (Rim 8,28) ... Vďaka :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Jeeej, to si chcem prečítať.:) Znie to dobre a hlavne tak správne povzbudivo.:) Pekná recenzia.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Juuuj, to si musíš prečítať. :) Sú tam tak rôzne príbehy a situácie, čo by ma ani nenapadli. Tá ich rozmanitosť je veľkým plusom tejto knižky. Ďakujem. :)

      Odstrániť
  4. Vďaka za túto recenziu. Už som nejaké komenty o tejto knižke čítala, ale žiaden ma nenavnadil na túto knihu, až tento tvoj. Vďaka, možno (asi) si ju budem chcieť prečítať.
    Letitia.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak to sa teším, ďakujem. :)

      Odstrániť
    2. Tak už ju mám doma. Môžem čítať :)

      Odstrániť
    3. http://letitia-tiba.blogspot.sk/2014/09/mam-co-citat.html

      Odstrániť
    4. Prajem ti pekné čítanie. :)

      Odstrániť