utorok, 29. apríla 2014

Perly na stránkach kníh #1 /meme/



Predstavujem vám moje nové nepravidelné meme, v ktorom vám ukážem citáty z kníh, ktoré ma niečím zaujali alebo sa mi páčili. Viem, že takéto meme už je, ale tam sa iba vypíše ten citát a bodka. No a ja vám chcem povedať aj čím ma zaujal, či niečo pre mňa znamená a podobne. :)
A prečo Perly na stránkach kníh? Pretože tie citáty mi niekedy naozaj pripadajú ako perly - také sú krásne. :)

"Počuješ nejakú pieseň a duchom sa v okamihu prenesieš do iného času, na iné miesto alebo k inému človeku. Bez ohľadu na to, čo sa medzitým zmenilo, tá pieseň ostane navždy rovnaká, presne ako vtedy. Keď sa nad tým zamyslíš, je to fascinujúca vec."
-Owen; Len počúvaj!, Sarah Dessenová

Ako prvý citát som vybrala tento, pretože hneď ako som ho prečítala úplne sa mi vryl do pamäti. Kniha Len počúvaj! obsahuje veľa krásnych myšlienok, ale táto sa mi páči najviac. Povedal ju Owen, ktorý miloval hudbu a mňa si v knihe ako hrdina úplne získal. V týchto pár vetách vystihol schopnosť piesne vrátiť čas späť. Mne sa po prečítaní týchto riadkov vybavili všetky pesničky, s ktorými mám spojené spomienky. Teraz som si uvedomila, že niektoré pesničky nemám rada ani tak kvôli nim samotným, ale kvôli časom a chvíľam, pri ktorých som ich počúvala. Ten moment sa pri počúvaní piesne vždy vráti a bude vždy rovnaký, nech sa prítomnosť zmenila akokoľvek. Je oveľa lepšie spomínať na niečo s hudbou, je to také živšie. Akoby tá spomienka ožila. :)

10 komentárov:

  1. Veľmi dobré! Naozaj som rada, že si to zverejnila :) Aspoň sme zas o niečo múdrejší, no nie?

    OdpovedaťOdstrániť
  2. ... vďaka, Aly :) ... áno, poznám ten čarovný okamih, keď sa cez pieseň človek prenesie do situácie, na miesto alebo k človeku, s ktorým sa pieseň viaže.

    Teším sa na ďalšiu "perlu" zo stránok Tvojich kníh :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Citát je podnetný a naozaj pravdivý a Len počúvaj! sa mi vcelku tiež páčilo :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som jej dala päť hviezdičiek. :)

      Odstrániť