pondelok, 12. mája 2014

Na zozname knižných prianí... #1 /meme/





Túto knižku som najprv úplne ignorovala. Odrádzala ma obálka aj názov. Hovorila som si, že toto určite nebudem nikdy čítať. Považovala som ju za nejaký horor, pretože som nemala ani záujem prečítať si anotáciu. Dosť často som videla na ňu recenzie, no na tie som tiež ani neklikla. Až keď sa už naozaj začala objavovať všade, vo wishlistoch, chvastačkách, v obľúbených knihách blogerov... konečne som si prečítala jednu recenziu a tá jediná recenzia ma presvedčila, že túto knihu si chcem veľmi prečítať. Je o niečom úplne inom, ako som si myslela. Nemala som ju "súdiť" podľa toho, akú má obálku či názov, viem... Preto som rada, že ľudia píšu recenzie a svoje názory, lebo vďaka nim som objavila už veľa skvelých kníh, ktoré by som inak asi neriešila.
Takže Volání netvora je na prvých miestach môjho knižného wishlistu, má krásny trailer (a ilustrácie!) a ja sa už teším, keď si ho budem môcť prečítať. :)

Anotácia:
Třináctiletému Conorovi se do snů vkrádají noční můry. A jakpak by taky ne – jeho maminka je vážně nemocná, táta žije kdesi za mořem v Americe, babička ho pořád jen peskuje a spolužáci jsou tak trochu tyrani. Pak se rozhádá se svou nejlepší kamarádkou a zůstane na všechno sám.

Tedy, skoro sám. V noci, vždycky chvíli po půlnoci, ho totiž navštěvuje netvor – obrovitánský chodící a mluvící starý strom, který roste na kopci za domem. A překvapivě si chce... povídat! Postupně Conorovi vypráví tři starobylé příběhy a učí jej, že věci často nejsou takové, jakými se na první pohled zdají. A že naším největším nepřítelem je náš vlastní strach. Netvor chlapce ponouká, aby povyprávěl čtvrtý, poslední, příběh sám. Vlastně po něm chce tu vůbec nejtěžší věc – podívat se děsivé pravdě do očí. Dokáže to Conor?


5 komentárov:

  1. Woow, táto vyzerá fakt krásne !! Idem si ju pridať do wishlisti. Táto bude určite stáť za prečítanie :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tuto knížku mám doma teprve chvíli, ale je opravdu nádherná, a těším se až si ji přečtu.:)

    OdpovedaťOdstrániť