utorok, 17. júna 2014

#bloger tag

Pravidlá tagu:
1. Povedať o sebe 10 vecí.
2. Odpovedať na 10 otázok blogera, ktorý ťa nominoval.
3. Nominovať 5 blogerov.
4. Vymyslieť 10 otázok pre tých, ktorých chceš nominovať.
5. Informovať blogerov, že si ich nominovala.


Nominovala ma Slávka a Marcela. Ďakujem, že ste si na mňa spomenuli. :) Otázky od Marcely pridám inokedy, pretože by toho bolo už príliš veľa v jednom článku. Tretie až piate pravidlo vynechám, lebo už neviem kto bol a pravdupovediac mi tento tag príde už aj tak dosť dlhý. :D

Veci o mne
#1 mám rada grafiku a kreslenie
#2 zbieram záložky do kníh
#3 prvá kniha, ktorú som vyhrala bol Nočný cirkus
#4 veľmi sa teším, keď mi niekto prinesie suvenír zo zahraničia alebo pošle pohľadnicu. Mám potom pocit, akoby som po svete cestovala ja :)
#5 mám rada skupinu RBD
#6 cítila som sa strašne dôležito, keď som naučila môjho psa povel "sadni"
#7 moja plná knihovnička by potrebovala ďalšiu kamarátku (je jej fakt smutno)
#8 každý deň musím zjesť niečo sladké :D
#9 na počítači musím písať tou klávesnicou, čo je na obrazovke (aj teraz)
#10 tento tag ma stál brutálne veľa času, pretože mi vyplnené odpovede blogger niekoľkokrát vymazal (už nikdy viac žiadny tag! :D)

Otázky od Slávky

Čítaš knihy aj v cudzích jazykoch?
Dávnejšie som knihy čítala zásadne iba v slovenčine, problém mi robila aj čeština. Veľmi som si však chcela prečítať knihu Rudá jako rubín, ale vedela som, že sa zrejme nikdy nepreloží do slovenčiny. Tak som si ju skúsila prečítať v českom jazyku a vtedy som zistila, že mi čítanie po česky už vôbec neprekáža. Odvtedy čítam aj české knihy a tento rok som začala aj anglické, ale to sa ešte len učím pri knihe Staying strong - 365 day a year od Demi Lovato.

Podľa čoho si vyberáš knihy?
Podľa toho, či ma zaujme na prvý pohľad a podľa odporúčaní. Ak vidím nejakú knihu častejšie sa objavovať niekde (v recenziách a tak) a potom o nej počas dňa premýšľam, už letí na môj wishlist. Málokedy vyberám podľa anotácie. Vlastne, o veľa knihách na mojom zozname prianí ani neviem o čom sú. Proste si ich chcem prečítať a zistiť to sama. Mnohokrát anotácie strašne preháňajú alebo prezrádzajú veľa deja. No a potom si knižky vyberám aj podľa mojich známych a obľúbených autorov. Vtedy tiež veľmi neriešim o čom kniha bude. :D

Prinútil ťa už film prečítať si knihu alebo opačne?
Hej, Twilight filmy a nimi to vlastne všetko začalo. Keď som videla prvé tri filmy, hneď som musela mať knihy. Takisto som videla najprv Harry Pottera až potom knihy. Teraz si dávam záležať, aby som čítala najprv knihu až potom videla film. Chcem si nechávať priestor na vlastnú predstavivosť. :)

Kde sa ti najlepšie číta?
Tam, kde je ticho a kľud a nikto ma nevyrušuje. Dokážem si čítať aj pri zapnutom televízore, ale iba ak vysielajú niečo, čo ma nezaujíma logika. Tiež sa pri mne môže niekto rozprávať, ale nie so mnou logika #2. Mám svoje obľúbené miesto na čítanie, tam trávim aj väčšinu svojho času. :)

Čítaš len nové knihy, alebo si do rúk vezmeš aj knihu, ktorá už má nejaké tie roky za sebou ?
Dalo by sa povedať, že najvzácnejšie knihy v mojej knihovničke sú práve tie najstaršie. Takže áno, mám veľmi rada nové knihy, ale staré knihy majú svoje čaro a cítim k nim akúsi úctu.

Čo ťa priviedlo k čítaniu?
Už si ani nepamätám, asi hneď ako som sa naučila čítať som si sama čítala rozprávkové knihy a potom sa príbehy menili podľa môjho veku.

Máš chuť pri niektorých obálkach kníh ich prerobiť aj sám?
Mám veľmi rada grafiku a jej tvorenie, preto sa mi veľa krát stáva, že by som najradšej obálky prerobila. Alebo upravila nejaké detaily.

Ako si predstavuješ svoju budúcnosť?
Vzhľadom na určitý fakt nad ďalekou budúcnosťou nepremýšľam. Žijem deň za dňom a čo má prísť, príde. Snažím sa žiť prítomnosť ako najlepšie môžem. Jedine o budúcnosti snívam, ale to sú iba sny. Dôležité je to, ako si moju budúcnosť predstavuje Boh. Človek si môže vymyslieť sto plánov a Boh vás môže poslať aj tak celkom inam. Takže to nechávam Naňho, môj život je v Jeho rukách a ja mu verím.

Čo je pre teba najcennejšie na svete?
Viera. Nádej. Všetka láska, ktorú mi Boh dáva cez rodinu a priateľov. Zdravie.

Ako sa ti páčili otázky? :P
Pekné boli. :)

4 komentáre:

  1. Ja mám čítanie po česky radšej ako v slovenčine. Tma nevidím toľko chýb a nekričí zlý slovosled. Keďže píšem, mám to ako chorobu, že furt hľadám v slovenských textoch chyby a chcem ich opravovať. Iróniou je, že v tom vlastnom nenájdem nič.
    A angličtina, tak tá je najlepšia a niekedy sa mi knihy po anglicky oveľa rýchlejšie čítajú.

    To s tým psom a povelom nemá chybu :D Mala by si to naučiť aj naše morča :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hej no, česi majú aj skvelé frázy. :)
      Dôležitá je motivácia. :D Neviem či by morča reagovalo na piškót. :D

      Odstrániť
    2. daj mu uhorku a bude poslúchať. Naše je taký malý gurmán, furt by iba jedlo. A keď počuje krájanie zeleniny alebo pišťanie sáčku, hneď začne kvíkať, aby sme mu hodili kúsok.

      Odstrániť
    3. Ako sáčok môže pišťať? :D Skôr šušťať. To je zlaté, aké sú tie zvieratá vnímavé. :)

      Odstrániť