nedeľa, 31. augusta 2014

Deň neprečítaných kníh 2014




Ahojte ostrovčatá,

tento článok som si pripravila dopredu, pretože dnes chcem venovať čo najviac času knihe, ktorá si zaslúži moju plnú pozornosť. Ako iste viete - a ak neviete, tak sa teraz dozviete -, 31. august znamená okrem posledného dňa prázdnin, pre nás knihomoľov oveľa viac. Je to Deň neprečítaných kníh.

Musím sa priznať, že tomuto dňu sa tak naozaj venujem prvý krát. Už pred týždňom som začala premýšľať, akému neprečítanému príbehu spravím radosť a dlho som vyberať nemusela. Hneď mi na myseľ skočila jedna kniha a bola to moja jasná voľba.


Traja kamaráti od E. M. Remarqua je dielo, ktoré mám doma už dva roky a dva dlhé roky som ho stále nebola schopná dočítať. Vždy, keď si na to pomyslím, pocítim výčitky svedomia a preto som sa rozhodla, že to už treba zmeniť. Nejde o to, že by ma kniha nebavila či sa mi nepáčila. Naopak, je to krásny príbeh a samu ma prekvapilo, ako sa mi páči. Myslela som si, že to bude taký typ klasiky, po ktorej by som inak nesiahla, ale Remarque má úžasný štýl písania, ktorý je hlboký no aj vtipný. Postavy majú medzi sebou tiež skvelé vzťahy, ale bojím sa trochu záveru...

Z tejto knihy mám prečítaných asi polovicu strán, takže by som ju mala dnes stihnúť dočítať celú. Rada jej dnes venujem každú chvíľu, ktorú môžem využiť na čítanie. Veľmi si to táto knižka zaslúži, je to jedna z najdôležitejších kníh, ktoré mám. Je pre mňa výnimočná a má pre mňa veľký význam. Naozaj netuším, prečo som jej dočítanie tak dlho odkladala.

Takže ja idem čítať. A čo vy, budete brať na vedomie tento dnešný deň? Aká vaša neprečítaná kniha bude mať to šťastie?


Majte sa krásne







10 komentárov:

  1. Tak si teda uži čítanie.:) Hádam sa ti knihu podarí naozaj dočítať. Ja sa DNK nezúčastňujem, možno budúci rok.:D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem. Čítalo sa mi naozaj krásne. :)

      Odstrániť
  2. nádherné fotky.. :-) Držím palce, ať přečteš co největší část knihy :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Remarque je skvelý :) Inak krásne si doladila retro veci :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Krásne fotíš, Aly.Vždy to tak štýlovo naaranžuješ.... :)
    Tak nech sa ti darí s čítaním.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, teší ma, že sa vám na fotky dobre "kuká". :)

      Odstrániť
  5. Skvělá volba! :) Já den nepřečtených knih strávila ve společnosti knížky Tygře, Tygře :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem. O tej knižke som ešte nepočula. :)

      Odstrániť