sobota, 1. novembra 2014

Moje sviatočné čítanie na víkend


Ahojte ostrovčatá,

dnes začína nový mesiac, nová kapitola v roku. A začiatok mesiaca november sprevádza veľmi krásny sviatok, ktorý si vážim. Predstavuje pre mňa pokoj a úctu. Mám rada, keď v tomto jesennom období zasvietime sviečku a venujeme spomienku všetkým našim blízkym... Páči sa mi, že na Slovensku je táto tradícia, ktorá má taký pekný význam.


Preto som premýšľala, akej knihe venujem tieto sviatočné dni. Chcela som si prečítať tiež niečo pekné, pokojné, tiché, niečo pre moju dušu. Nejaký krátky príbeh, pretože tieto sviatky netrvajú dlho. A ako som tak blúdila pohľadom po mojej knihovničke, zrak mi padol na tenkú čiernu knižku, ktorú toto všetko vystihuje. Čítala som ju ako dieťa pred veľa rokmi a volá sa Kráľovná z Tammiru: Priatelia čarovnej vŕby. Len matne si pamätám o čom je, pretože to už bolo naozaj dávno. Spomínam si však, že je to krásny príbeh z pera slovenského spisovateľa Vladimíra Štefaniča.

Po jej prvom prečítaní som dlho, dlho zháňala a vypytovala sa na ďalšie diely (pretože toto je prvý zo štyroch), no nedostala som sa k nim. Teraz keď už viem, že existuje aj taká vec ako internetové kníhkupectvo :D, rada by som si ich konečne prečítala všetky. Predtým si však musím zopakovať túto prvú časť a už sa teším, ako vám o tejto knižke napíšem a spoznáte ju tiež. :)



A vy, ako budete tráviť sviatky? Tiež ste si vybrali na tieto dni nejakú výnimočnú knihu? A poznáte túto sériu?


Majte sa krásne




8 komentárov:

  1. O knihe som ešte nepočula, ale vyzerá naozaj dobre. Krásne slová a taktiež sa mi páčia fotky, hlavne tá prvá. :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tak hádam si čítanie užiješ.:) Ja som nevolila nič tematické, ale momentálne mám rozčítanú Leotinu záhradu.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, to máš tiež peknú knižku. :)

      Odstrániť
  3. Už dlhšie viem o tejto knižke, ale ešte som ju nečítala. Teším sa na tvoju recenziu.
    Želám pokojné a radostné (sviatočné) dni. Leti.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Nepočula som ešte o nej avšak vyzerá zaujímavo :)
    btw. ty máš tak nádherný vzhľad blogu!!! :O

    OdpovedaťOdstrániť