štvrtok 12. marca 2015

Knižné prírastky - február


Mesiac február bol na nové knižky príjemne aj nepríjemne prekvapivý. Všetko však vynahradila celkom nová knihovnička, ktorú som si dopredu kúpila k meninám. Moja prvá bola už na pokraji síl udržať v sebe všetky moje knihy a tak som sa nevedela dočkať, kedy už budem mať ďalšiu a ako si ju zariadim. Bol to však boj, kým som našla nejakú, ktorá by mi presne vyhovovala. Ale na konečný výsledok sa neviem vynadívať. Neviem, či by ste ju chceli vidieť aj vy, ale možno by som vám jednu jej fotku mohla ukázať vrámci Päť kúskov radosti (?). :)

Už dlho sa obmedzujem v nakupovaní kníh. Úplne. Od augusta minulého roku som si kúpila len dve knihy, pretože aj bez kupovania ďalších mi stále pribúdajú neprečítané knihy. O to viac sa potom teším z novej knižky, keď si ju kúpim výnimočne. Keď som si prečítala článok Moonlight o kreativite, rozhodla som sa, že už viac nebudem čakať a hneď si kúpim knižku o kreslení, ktorú som si dlho priala. Naučte sa kresliť pravou mozgovou hemisférou ma zaujalo svojimi pozitívnymi recenziami, keď som si dávnejšie pozerala nejaké knižky o kreslení. Chcela som to teda vyskúšať a na knihu som sa tešila, ale otvorila som ju v jeden deň a odvtedy už nie. Nečakala som, že tam bude tak veľa husto popísaného textu. Ale raz sa k nej vrátim. Ďalej sa mi konečne podarilo zozbierať všetky februárové dvojjazyčné knižky z Nového času. Nikdy som nevedela, kedy ich ku časopisu dávajú, ale teraz mi pomohli reklamy v televízii. Sú veľmi pekne spracované, ale pre zmenu by mohli dať aj nejakú klasiku od spisovateľky. A nakoniec malá knižka novén ku sv. Rite, ktorá u mňa nesmie chýbať. :)

Moja nová knihovnička má sklenené poličky a aj dvierka (čo bol jeden z hlavných dôvodov, prečo som dlho zháňala vhodnú knižničku - chcela som len takú, ktorá sa dá zatvoriť a tých nebýva veľa). Sklo som si však musela dokúpiť a keď som si ho objednávala u jedného sklára, ten mi po zistení, že rada čítam, daroval tieto knižky. Sú to prvé nové knihy v mojej novej knihovničke a bolo to od neho veľmi milé. :)

Miniaturista je recenzný výtlačok od vydavateľstva Ikar. Už k nemu nechcem hovoriť nič, pretože som mu venovala svojho času a energie až-až. Ak chcete, prečítajte si moju recenziu.

Za knižky veľmi pekne ďakujem. :) A aké knihy sa vo februári prisťahovali k vám?


6 komentárov:

  1. Mňa štve, že som akurát toho Sherlocka zmeškala :/ Keby sa chceš toho zbaviť, daj vedieť :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tak na tvojich päť kúskov radosti sa veľmi teším- tá knihovníčka, podľa toho, čo píšeš musí, byť krásna a k tomu sklené detaily- to som fakt zvedavá :) A na svete je kopu dobrých ľudí- to bolo od toho pána naozaj veľmi milé. Ale najviac ma šokovalo, že od augusta si si kúpila len dve knihy- to naozaj? Tak to chce veľké sebazaprenie- to by som nezvládla nekúpiť si aspoň jednu knihu za mesiac :D Obdivujem ťa! :)
    Inak pekné knižky ti pribudli. Mne pribudlo 9 kníh, nie vlastne 8, kedže jedna je sestrina, ktoré som spomínala vo svojej chvastačke :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem. :) Vlastne som bola aj ja prekvapená, že len dve knihy, keď som si pozerala minuloročné chvastačky. Ja som však pomalý čitateľ a vždy dám aj tak radšej prednosť knihe, ktorú som napríklad dostala ako darček. Naozaj chcem zmenšiť počet mojich neprečítaných kníh do konca roka na minimum. :) Ale ten krásny pocit pri kúpe novej knižky si zas celkom neodopriem - ale len tak výnimočne a pri výnimočných knihách. Napríklad teraz v marci - mesiac knihy, MDŽ, moje meniny... - som si už hneď kúpila tri knihy. :D

      Odstrániť
  3. Odpovede
    1. Ja som pomalý čitateľ, takže do tých 30 kníh. :) Ďakujem, ale do súťaže sa nezapojím, pretože ja by som tie veci nevyužila. Tvoj blog sa mi však zapáčil, takže sa naň rada vrátim. :)

      Odstrániť