štvrtok 9. apríla 2015

Knižné prírastky - marec


Marec, ktorý je mesiacom kníh, bol na moje nové knižky aj patrične krásny. Nečakala som, že ich bude toľko, ale knižné prekvapenia prinášajú človeku super pocit.

Pamätáte si, ako som v minulých prírastkoch písala, že som si vo februári po niekoľkých mesiacoch obmedzovania kúpila knihu? Eh, zdá sa, že to predsa len idem dobehnúť. Čítala som zatiaľ iba Džínsový denník 1 a preto som jeho ďalší diel na bazári za 3 eurá nemohla nechať. No. Nekúp. To. Pána prsteňov som si chcela veľmi dlho prečítať a potom Andy robila súťaž o tento ilustrovaný prvý diel. A viete ako zbožňujem ilustrované knihy. Tak som čakala na koniec súťaže, či sa mi nepodarí vyhrať a keď sa tak nestalo, hneď som sa išla pozrieť na bazáre. A tam som túto knihu našla za šialene nízku cenu - 2,50 eura. No. Nekúp. To. Number 2. A vôbec nie je ani poškodená. Len ma trocha mrzelo, že je o čosi ťažšia, takže poštovné bolo drahšie než ona (2,60). Tieto ilustrované vydania sú však vypredané a tak pochybujem, že sa mi niekedy podarí zohnať ďalšie diely, či dokonca Hobita (nechápem, prečo všade na bazároch ponúkajú len tento prvý diel a po ostatných ani slychu, ani dychu). A okrem toho som až neskôr zistila, že vlastne úplne prvý diel je Hobit, takže asi budem zas čakať, kým sa dostanem najprv k nemu.



Mne, ako majiteľke štvornohého priateľa a fanúšičke ilustrovaných kníh a kníh pre deti, nechýbala na wishliste táto knižka. Preto som mala veľkú radosť, keď sa mi ju podarilo vyhrať. Je krásna a najviac sa mi páči jej myšlienka. :)



Tieto všetky knižky boli darčekom. Prvú knihu povestí mi darovali príbuzní, keď nás boli pozrieť. Je super, keď ma už v rodine poznajú ako knihomoľku, ktorá rada číta. :) Okrem toho má táto kniha svojou výnimočnosťou a krásou inšpirovala k tomu, aby som si knihovničku vyzdobila aj knihami, ktoré su akoby také klenoty. Keď už len listovanie v nich a kukanie na ilustrácie je úchvatné. Ďalšie tri knižky boli k mojim meninám. Prvá dvojjazyčná zbierka príbehov je od kamarátky Sabri, ktorá vie, že sa snažím zlepšovať v čítaní po anglicky a takto pekne mi pomáha. :) Vykúpenú lásku mi darovala ďalšia kamarátka, keď videla moju recenziu na Betsabe a Divergencia je zas od dvoch kamarátok spoločne, ktoré to riskli a kúpili mi knihu. Je totiž ťažké kúpiť knihu knihomoľovi, ak nemáte aspoň aký-taký prehľad kníh, ktoré už má. Takže keď prišli ku mne s taškou, prebiehalo to takto: Hovorí ti niečo Divergencia? -Hej. Máš ju? -Nie. Čítala si? -Nie, ale chcela som. :) Takže som sa potešila nielen ja knihe, ale aj oni, že sa trafili. Mám to ja dobré kamarátky. :)



Táto novinka z Fragmentu ma zaujala tým, že každý diel z tejto série napísal iný autor a mňa najmä zaujalo meno autorky druhého dielu - Maggie Stiefvaterová. Takže som si prvú časť popýtala od Knihcentrum.sk a teraz po pôste som sa do nej pustila. :)

Za všetky knihy veľmi pekne ďakujem! ❤


19 komentárov:

  1. Pekná kôpka, rôznorodá a pre všetky kategórie. Teším sa na recenzie. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, ja sa teším na čítanie. :)

      Odstrániť
  2. Vykúpenú lásku a Džínsový denník som čítala, no zaujali ma v tvojej kôpke Najkrajšie Oravské povesti

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Jéj, takže Vykúpená láska si k tebe našla cestu. Ja sa tak teším, dúfam, že sa ti bude aspoň trošičku páčiť, tak ako mne :) Pre mňa je táto kniha od Francine najväčším klenotom v knižnici. Ale aj tie Najkrajšie Oravské povesti vyzerajú zaujímavo a stačil mi pohľad na tú obálku, aby som si túto knihu pridala na zoznam prianí - musia tam byť krásne ilustrácie a k tomu slovenská história...ďalší poklad :) A ešte sa mi páči Mami kúp mi psa...ja milujem psíky, takže, aj keď je to detská knižka, rada by som si ju prečítala. Tak ti prajem príjemné čítanie a gratulujem k toľkým krásnym prírastkom :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Krásna kôpka :) Som rada, že aj keď si u mňa nevyhrala, predsa len sa k tebe kniha dostala :) A úplne najviac ma očarili Najkrajšie Oravské povesti... Orava je naozaj krásna oblasť, kde každoročne trávim aspoň týždeň a toto by mohlo byť veľmi zaujímavé čítanie :))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem veľmi pekne. :) Teší ma, že vás tak zaujala kniha povestí a už sa teším ako vám ju neskôr priblížim. :)

      Odstrániť
  5. Aly, blahoželám k toľkým pekným knihám a prajem príjemné a obohacujúce čítanie :)
    ... teším sa na recenzie ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Krásna zbierka. Verím že si čítanie užiješ.
    Pán prsteňov je krásna kniha. A kľudne ju môžeš čítať ako prvú.Historicky sa síce Hobit odohráva skôr, ale myslím že ju C.S.Lewis napísal dodatočne.
    Vykúpená láska sa mi veľmi páčila. Ale tuším máš iné vydanie, ja som mala to od Kumranu.
    A tie povesti kto ilustroval? Brunovský? (Nevidím to dobre na mobile.)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Pardon Tolkien samozrejme, nie Lewis :D

      Odstrániť
    2. Ďakujem. :) Veď to kukám, že prečo C. S. Lewis. :D Tak dobre, nebudem čakať na Hobita. Asi sa do nej pomaličky pustím, pretože je to síce krásna kniha, ale ťažká, hrubá a veľká. A povesti ilustroval Stanislav Lajda. :)

      Odstrániť
  7. Mami, kúp mi psa som objednávala pre priateľovu segru, ale náhodou som to objednala po česky a všimla som si to, až keď mi to prišlo domov. Ktovie, či sa jej to vôbec chcelo čítať a či tomu rozumela, keďže má len desať :D
    Džínsové denníky som čítala ešte fakt veľmi veľmi dávno a vlastne sa mi to aj celkom páčilo, ale k pokračovaniam som sa už nejako nedostala.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak aspoň obrázky pokukala. :D Aj ja som čítala prvý diel dávno a druhý diel sa ku mne dostal až teraz...

      Odstrániť
  8. S tým bazárom si mala riadne šťastie.:) Pekné prírastky.:) Inak, myslím, že neurobíš chybu, keď si najprv prečítať Pána prsteňov a dodatočne Hobita.:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, dobre teda, nebudem čakať. :)

      Odstrániť
  9. Edgar. <3
    Zrozní legendy bych si také ráda přečetla, i když zatím jsem na to nečetla řádný názor, přečtu si tvou recenzi a uvidím. :)
    Krásné přírůstky. :)

    OdpovedaťOdstrániť