sobota 9. januára 2016

Knižné prírastky - november a december


NOVEMBER

Keďže ešte v novembri minulého roka mi pribudli "len" dve knižky, rozhodla som sa, že to spojím spolu s decembrom. Prvú knihu som dostala na recenziu od Ikaru a je to trošku iné čítanie, pretože sa v nej píše o psychológii mladého človeka, ale aj o tom, aký vplyv má na neho detstvo a čo mu prinesie staroba. Kniha zahrňuje proste všetko, čo človek-laik potrebuje vedieť a bolo to vcelku osviežujúce čítanie pre môj prispatý mozog. :P

Poslednou novembrovou knižkou je Dieťa zmierenia od autorky Francine Riversovej, od ktorej som už niečo čítala. Neviem ako som sa k tomu dostala, ale zrazu som videla, že ju na bazoši niekto ponúka podpísanú autorkou a za 4€. Až tak som tomu nemohla uveriť, že som si na nete pozrela ako vyzerá Francein podpis a porovnávala ho s týmto. Cítila som sa ako v FBI. :D Ale je to skutočné a úplne perfektné. :) ^.^

DECEMBER

V decembri som si nechcela potom už nič kúpiť. Viete, prichádzajú sviatky a s nimi určite pribudne aj nejaká tá knižka. Ale tie moje návštevy na bazoši... Vždy tam niečo nájdem, čo mi padne do oka. Tentoraz to bola kniha k filmu Narnia za super cenu 2€, čo som si musela kúpiť, keďže filmy Narnie sú moje srdcovky. Myslela som si, že je to o natáčaní prvého dielu, ale zistila som, že je to kratučká verzia príbehu, pričom väčšinu strany zaberajú fotografie z filmu. To mi vôbec nevadí, pretože ho mam veľmi rada. ^.^ A Aslan na obálke je ako vždy úchvatný. :)

Keď som hovorila o sviatkoch, nemyslela som tým len Vianoce, ale v decembri mám aj narodeniny. A tak sa stalo, že som si mohla vybrať sama jednu knižku a kúpiť si ju. Trošku som sa, samozrejme, znova zapotila pri rozhodovaní, pretože vybrať jednu knihu - to mi fakt nikdy nejde. Nakoniec mala tú česť konečne Jana Eyrová (mne sa viac páči oslovenie Jana ako Jane) a je naozaj krásna. 

Ako ďalšie prejavy lásky mojich blízkych a toho, že aj oni už počuli chýry o mojom knihomoľstve, som ako darček k narodeninám dostala parádneho Marťana, biblický román Perla z Moabu, zimnučké Nech sneží, slovenské Tiene bieleho orgovánu, povzbudivé Každý deň vidieť a počuť Ježiša, prekrásnu Knihu rozprávok, milované Na vlásku a vtipnú knižôčku Oslávenec! :)

Už som o tom písala vo vianočnom článku, ale ešte raz aj v prírastkoch spomeniem, že týchto päť úžasných kníh si u mňa našlo domov vďaka Catty, ktorá sa mi ich rozhodla darovať. Vždy, keď si na to spomeniem alebo sa na ne kuknem v knihovničke, začnem sa usmievať jak sluníčko. Je to jedna z tých najkrajších vecí, ktoré sa mi vďaka blogu prihodili. :)

No a nakoniec posledná várka kníh, ktoré sú vyslovene vianočné. Veľkolepé Tvory a netvory sú od mojej kamarátky. Od našich som si pod stromčekom našla Koralínu, čo je príbeh presne podľa môjho gusta (čarovný, s detským hrdinom a zvieratkom, tajomný a trochu creepy, plus ilustrácie :3).
Potom si vždy rada pozriem v telke Poirota od Agathy Christie, ale ešte nikdy som si neprečítala ani jednu knižnú predlohu. Práve Vražda v Orient exprese je moja najobľúbenejšia časť, takže sa na ňu veľmi teším.
Takisto ma tiež veľmi zaujíma správanie psíkov, rada si čítam o týchto veciach a preto som si už dlhšie priala milú knižku Vreckový slovensko-psí, pso-slovenský slovník, ktorý má zaujal svojim spracovaním.

Za všetky knihy veľmi pekne ďakujem! :)
v pozadí moja knihovnička a stromček, ktorý sme dnes už dávali preč :/


10 komentárov:

  1. Super prírastky! Som zvedavá, čo povieš na Marťana a na Nech sneží :)))

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Veľa krásnych prírastkov :D Narnia - kniha k filmu vyzerá dobre a HP Tvory a netvory ti úprimne závidím :D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. To sú krásne prírastky. A Dieťa zmierenia s podpisom F. Riversovej - to je teda niečo! Tiež by som neverila, keby som to našla niekde na nete za 4€. :-D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem pekne. :) Tak to som rada, že nie som jediná. :D

      Odstrániť
  4. Prepánajána, len za 4€ s podpisom?! Dievča, ty máš aké šťastie :D Joj, teraz si ma vážne dostala...inak vážne krásne kúsky a Koralinu som si už konečne objednala a aj sestra, hádam to dnes príde, takže sa neskutočne tešííím ^.^ A závidím ti Marťana, ku tomu sa nie a nie dostať...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. TY mi hovoríš o šťastí? Videla som tvoje prírastky, ha! :D Tie tvoje druhé šance. :D
      Tiež sa na obe teším. :)

      Odstrániť
  5. Aly, to je krásna a poriadna nádielka kníh :) ... teším sa s Tebou. ... asi Ti bude treba uvažovať o ďalšej knihovničke ;)

    Prajem veľa krásneho pri ich čítaní...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem veľmi pekne. :)
      Žiadna nová knihovnička! :D To len v decembri sa mi nazbiera taká kopečka kníh. :)

      Odstrániť