utorok, 15. marca 2016

Čarbanice pre psičkárov /recenzia/


Hovorí sa, že ľudia sa delia na dve skupiny - milovníkov psov alebo mačiek. Hoci mám rada aj tie, moje srdce si však už odjakživa získali skôr psy. A samozrejme, najviac ten môj. Preto, keď vidím niečo, na čom sú veci ako: labky, ťapky, ňufáky, vrtiace chvostíky, loptičky, granule… ehm, proste psy - tak to hneď musím mať (a prinajmenšom to dať aspoň oňuchať môjmu havkáčovi). Inak to nebolo ani pri tejto knižke, ktorá je spojením až troch mojich obľúbených “vecí” - psíkov, kníh a kreslenia.

Rada by som najprv pochválila príjemnú väzbu knihy vzhľadom na to, že ide o paperback. Kreslí sa do nej veľmi dobre a ľahko, aj strany sú hrubšie. Kniha je zameraná na kreslenie, ale nájdeme tu tiež niekoľko strán, kde sa zábavnou formou dozvieme niečo o tom, ako vyzerá taký život psičkára. Ale vlastne sa to nedozvieme, skôr si to len prečítame a zistíme, že je to presne o nás a našom každodennom živote s týmito úžasnými stvoreniami. Vo veľa veciach som našla seba a podľa mňa si naše psy vytvorili nejaký klub, kde o nás píšu takéto knihy… O.o

Tieto strany s vtipmi, ale aj s rôznymi faktami či priestorom, kde si môžte vyplniť info o vlastnom psíkovi, boli veľmi milým oživením. Prijala by som, keby ich bolo ešte viac, pretože inak bola väčšina strán prázdnych a pripravených na naše čarbanice. Knižka sľubuje množstvo tvorivých cvičení a inšpirácií, ale predstavovala som si ich trochu odlišne, než len ako rady typu: nakresli si sem svojho obľúbeného buldočka a podobne. Alebo vymyslieť psom bláznivé kostýmy. Neboli proste nijako zvlášť špeciálne a nevedeli ma nakopnúť ku nejakému väčšiemu tvoreniu. Návody, ako si krok za krokom nakresliť niektoré plemená psíkov boli však veľmi pekné (a preto ich mohlo byť tiež viac).

Čo mňa osobne rozhorčilo bolo to, že skoro všade bol uprednostnený mopslík a pritom je psích plemien tak veľa sťažuje sa zatrpknutá majiteľka psa, ktorého plemeno sa v tejto knihe nevyskytlo. Knižôčka je to však milá a určite patrí do rúk každého hrdého psičkára a labiek jeho štvornohého kamaráta!

No kuknite na toho mopslíka, že sa nehanbí!

Za recenzný výtlačok tejto knižky veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Ikar.
Naučiť sa štýlovo čarbať môžete na bux.sk, kde kniha inak vyšla aj v mňaukovitej verzii.

Názov: Čarbanice pre psičkárov | Originálny názov: Doodling for dog people | Autor: Gemma Correllová | Vydanie: 2013 | Vydanie na Slovensku: Ikar, 2016 | Väzba: mäkká väzba | Počet strán: 128

11 komentárov:

  1. Kniha vypadá opravdu skvěle, ale já jsem na kreslení bohužel úplně levá, takže je pravděpodobné, že kdybych si ji koupila, byla by plná mimozemštanů a ne psíků :(

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Podľa tých návodov by si určite zvládla nakresliť krásnych psíkov. :)

      Odstrániť
    2. No... nevím. Já jsem na kreslení dost antitalent :(

      Odstrániť
  2. Vďaka Aly za recenziu :)
    Som si predstavovala Tvojho psíka, ktorý tam nebol spomenutý v tej knihe ... a tie jeho okále ... no, je krásnym písmom a kresbami zaznamenaný v Tvojej knihe života a tá je pre neho isto iste cennejšia :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Čarbanice pre psíčkarov musím mať! :D A aj moja sestra, takže už v máji mám vymyslený darček na Vianoce :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Určite ňou potešíš seba aj sestru. :)

      Odstrániť
  4. Vyzerá to veľmi dobre! :)
    Ak sa smiem spýtať, akého máš psíka? Určite to tu niekde napísané je, lenže ja na hľadanie nemám talent :/
    P.S.: Máš strašne úžasný blog, som rada, že som naň natrafila!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem krásne, ja som zas rada, že sa ti tu páči. :) A dobre, že si ani nehľadala, pretože som to sem naozaj asi nikde ešte nespomenula - môj psík je shih-tzu. :)

      Odstrániť