utorok, 14. februára 2017

Príbeh z môjho života #2


Cez víkend bol 11. februára sviatok Panny Márie Lurdskej a svetový deň chorých.

Po roku tu máme druhý článok z tejto rubriky a opäť vám chcem porozprávať o niečom, čo sa mi stalo v Lurdoch, francúzskom pútnickom mieste (minuloročný článok). Lurdy proste stačí navštíviť hoci len raz a človeka naplnia zážitkami na celý život. Odniesla som si z tadiaľ veľa spomienok. Sú to zázraky - zázraky, ktoré sa diali medzi ľuďmi - a som rada, že sa na Ostrove stratených príbehov môžem s vami o ne postupne podeliť.

Každý deň sa v Lurdoch premelie neskutočné množstvo turistov z rôznych krajín. Napriek rozdielnym rečiam však všade vládne pokoj a ohľaduplnosť voči druhým. Akoby sa na tomto mieste ľudia menili z neznámych cudzincov na blížnych.

Keď sme sa raz vracali na ubytovňu, mostom práve prechádzal jeden slávnostný zástup. Všetci sme sa vtedy zastavili a sledovali ho. Pamätám si, že vtedy svietilo slnko a bol to veľmi pekný okamih… Ako sme tak čakali, kým tá procesia prejde, stál pri mne nejaký muž - určite to bol misionár. Venovali sme si úsmev a on si ku mne potom zrazu prikľakol, vystrel ruky a na otvorených dlaniach mi podával svoj ruženec. To bolo také krásne a jeho tvár žiarila rovnako ako to slnko nad nami. Nepovedal mi nič, nemusel, jeho srdečné gesto hovorilo za všetko, pretože dobrota je univerzálny jazyk, ktorým sa vieme dorozumieť všetci. Ja som povedala aspoň “Thank you…”, keď som vrúcne stískala ruženec v rukách.

Myslím, že sme sa v tej chvíli obdarovali vzájomne. Takéto niečo je nezabudnuteľné, človeku sa to navždy vryje do srdca a aj po toľkých rokoch ho to hreje na duši. Buďme aj my vynaliezaví a vnímaví v konaní dobrých skutkov pre tých, ktorých stretávame v živote. Niekedy myslím na svojho misionára, či by si pamätal na puto, ktoré nás spája a dúfam, že sa má tam kdesi vo svete dobre...



5 komentárov:

  1. Jej, to už je rok? Ani sa mi nechce veriť.
    Zase krásny príbeh, vďaka, že si sa s nami oň podelila. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Och, Aly, to bolo tak nádherne napísané a pár slovami si opísala omnoho viac ako sa na prvý pohľad zdá♥♥♥ Bolo to niečo prenádherné a nikdy som sa nad niečím takým nezamyslela...univerzálny jazyk, dobrota :)) Joj, kiežby si takýchto článkov pridávala viac. Čitateľovi majú čo ponúknuť, zamyslí sa a jednoducho mnoho pochopí. Sú úžasná! :D Klobúk dole, v skutku to bolo krásne♥^.^♥ Život píše najkrajšie príbehy ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ...ach jaj, mám tam preklep :D Takže oprava: Si úžasná!!!
      Maj sa krásne ;)

      Odstrániť
    2. Ďakujem Mony ♥ neboj, aj tvojmu preklepu som porozumela. :D Veľmi sa teším, že príhoda povzbudila k zamysleniu a veruže ešte niekoľko ďalších chystám, pretože Pán Boh bol a je ku mne taký dobrý. :) Vďaka, krásny deň aj tebe. ♥

      Odstrániť