pondelok 17. apríla 2017

Svieže srdce ♡ - odpovede autorov + súťaž


Z našej záhrady 


Milé ostrovčatá, niekedy ešte v januári mi na myseľ náhle priletela myšlienka, že by som mohla vrámci, vtedy ešte len blížiaceho sa, pôstu napísať niekoľkým autorom. Bola som nadšená z tohto nápadu, z tejto novej inšpirácie. Pustila som sa do práce a zistila som, že to nie je až také jednoduché. Pripraviť si správu, následne sa ju pokúsiť aspoň trochu zrozumiteľne preložiť, nájsť kontakty... ale najmä prekonať vlastnú pohodlnosť, hanblivosť a trému z toho, že píšem takým osobnostiam.


Takmer hneď mi ako prvá odpísala neskutočne milá Kate Breslin, ktorá mi dokonca niečo poslala (ešte však na balíček čakám) a sľúbila, že do súťaže pre vás prispeje tiež, ale nepredbiehajme. Povzbudená takýmto prístupom som sa tešila aj z ďalších odpovedí, ale potom nastal nejaký útlm a aj keď som skúsila počkať až doteraz, nakoniec mi z trinástich autorov, ktorým som písala, odpovedali len traja. Neviem, kde sa stala chyba či som bola otravná alebo sa proti mne spikli a mrzí ma to, pretože som si priala priniesť vám rozsiahlejší článok, dokonca som ho plánovala rozdeliť na dva. Aj keď som dúfala vo väčší počet, som veľmi vďačná za tieto tri odpovede a vážim si ich. ♥

Ktorá časť veľkonočných sviatkov je Vaša obľúbená?
Ktorá kniha sa Vám spája s týmto obdobím?

 
Dina L. Sleiman - vyšiel u nás prvý diel jej trilógie Chrabré srdcia, Nebojácna

 Myslím, že momentálne je mojou obľúbenou časťou veľkonočných sviatkov to, čo robí moja cirkev týždeň pred Veľkou nocou na Kvetnú nedeľu. Brávame si palmové ratolesti z miestneho kvetinárstva a s nimi kráčame a tancujeme okolo kostola. Niekedy si dokonca deti pripravia tanečný špeciál s použitím palmových ratolestí. Takýmto spôsobom oslavujeme víťazný vstup Ježiša do Jeruzalema, veľmi podobný spôsobu, akým to robili ľudia v tej dobe.  

 Kniha, ktorú považujem za perfektnú na obdobie Veľkej noci, je A Stray Drop of Blood od Roseanny White. Roseanna je jedna z mojich obľúbených autorov a tento román rozpráva príbeh mladej otrokyne, ktorá žila v čase Ježiša a bola navždy zmenená tým, že sa jej dotkla Jeho jedna stratená kvapka krvi v deň Jeho ukrižovania.

Dina pripojila aj tú fotku a obálku knihy

Max Lucado - vyšlo u nás desať jeho kníh
Nedeľné ranné slávenie v kostole.
Evanjelium podľa Matúša - príbeh Vzkriesenia.

Kate Breslin - v slovenčine vyšla jej kniha V pravej chvíli
 Teším sa z malej pôstnej obety pred Veľkou nocou, pretože mi pripomína, že Ježiš nás miluje natoľko, aby obetoval svoj život na kríži a porazil smrť Jeho Vzkriesením. Tiež mám rada osvetlenie sviečok v noci na veľkonočné vigíliu. Každý človek nesie do nášho kostola neosvetlené sviečky a na oslavu Vzkriesenia pomocníci zapália sviečku prvej osobe v každom rade sedadiel. Oni na oplátku zasvietia sviecu osoby vedľa nich, až potemnelý kostol zažiari v krásnom svetle. Myslím, že to je krásny symbol života a nádeje, a že všetci sme jedno Telo v Kristovi.

✿ Môj prvý román, For Such A Time (V pravej chvíli) je biblický príbeh o Ester, prerozprávaný v modernej dobe druhej svetovej vojny. Hadassah (Ester) je židovka, ktorá skrýva svoju identitu a zároveň pracuje ako sekretárka pre nemeckého veliteľa v Terezíne, v nacistickom koncentračnom tábore v Československu (terajšej Českej republike.) Vzhľadom na to, že sleduje ako sú jej vlastní ľudia odvlečení na smrť v Osvienčime, musí sa naučiť mať vieru a odvahu podstúpiť akúkoľvek obetu, aby ich zachránila. K tomu sa musí naučiť najprv milovať, a to rovnakým spôsobom ako miluje Ježiš.

Súťaž

Ako som už spomínala v úvode, táto skvelá autorka sa rozhodla niečo venovať aj jednému z vás. Ide o podpísanú záložku a jej e-knihu For Such A Time, ktoré víťazovi pošle ona sama. Táto knižka bude Kindle verzia v angličtine, ale verím, že tu niekto rád číta v originálnom jazyku. Pokiaľ máte záujem o tieto ceny a chceli by ste ich vyhrať, pre zapojenie sa do súťaže mi stačí len do komentára napísať váš mail, tak do 23. apríla. :)

Rada si však prečítam napríklad aj vaše odpovede na moje otázky autorom alebo ako ste prežili sviatky. ♥


5 komentárov:

  1. Aly, to je taký krásny nápad♥♥♥ Škoda, že ti odpísali len traja, ale to vieš, určite majú toho veľa a verím, že ešte odpíšu, a tak budeš môcť spraviť ďalší článok tohto tipu ;))
    Poslali ti krásne odpovede a Kate Breslin je naozaj neskutočne milá a pozorná ^.^ Presne túto knihu si chcem veľmi prečítať a mám v pláne si ju kúpiť, keďže vyšla v slovenčine, no prečo neskúsiť aj v originály? Aspoň by som si zlepšila jazyk :D Tak ja teda skúsim šťastie a rada sa zapojím. Môj e-mail: piesen.fantazie@gmail.com
    Naozaj prekrásny článok, ktorý si aj úchvatne spracovala a obdivujem ťa zaň. Za tvoj nápad, odvahu...za všetko❤❤❤ Maj sa krásne ;))

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Nedávno som si kúpila práve V poslednej chvili od Kate Breslin, no určite by ma potešilo mať ju v origináli v mojom kindle ;) mia2088@gmail.com
    p.s.:super nápad i článok <3

    OdpovedaťOdstrániť
  3. yanulka.j@gmail.com ach, v pravej chvíli je moja srdcovka. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. readingwithannspurce@gmail.com :) ❤❤

    OdpovedaťOdstrániť