Ostrov stratených príbehov: BLOG | Štvrté narodeniny Ostrova stratených príbehov - osem vecí, ktoré ma za ten čas naučil

4. septembra 2017

BLOG | Štvrté narodeniny Ostrova stratených príbehov - osem vecí, ktoré ma za ten čas naučil


Dnešný deň patrí rôznym udalostiam, napríklad začiatku školského roka - a iste mnohým ďalším iným po celom svete. Ale... tento deň znamená v mojom maličkom svete na Ostrove stratených príbehov takisto niečo významné. Pred štyrmi rokmi som sa totiž privtrela do knižnej blogosféry ako túlavé šteniatko a ani som sa nenazdala - dnes, 4. septembra, môj blog oslavuje už 4. narodeniny. Prešla taká dlhá doba, čo ma sprevádza životom a čo ten život zdieľam s vami. Je to úžasné, krásne, dojímavé... hlavne v tých chvíľach, keď si prechádzam staršie príspevky a dávne slová. Niektoré veci sa odvtedy zmenili a v niečom určite aj ja. Preto vám chcem napísať osem lekcií, ktoré som sa na Ostrove stratených príbehov za tie štyri roky naučila (bez ohľadu na poradie):

1. Byť pozornejšia voči okolitému svetu.
Treba mať len vnímavé srdce a všímať si maličkosti, ktoré ho kúsok po kúsku robia krajším a o ktoré sa môžem podeliť.

2. Rozvíjať svoju predstavivosť a fantáziu.
Pretože s nimi sa aj obyčajné veci premieňajú na zázračné.

3. Nesťažovať a nevyhovárať sa.
Boli problémy, choroby, nezáujem, nechuť, nedostatok času, zlá nálada... ale nie je na nič dobré rozoberať ďalej tieto krízy aj na blogu, ktorý svoj priestor môže venovať radšej pozitívnym veciam.

4. Prekonávať sa.
Neistota je „skvelá kamarátka“, ktorá mi robí spoločnosť pred publikovaním článkov alebo pri písaní spoluprácam. Napokon však vždy naberiem odvahu a nenechám sa zastaviť vlastnými pochybnosťami.

5. Vymyslieť niečo nové.
Občas sa stačí zamyslieť a jedinečný nápad príde sám. Inokedy sa zas dá inšpirovať niečím starým a podať to neokukaným spôsobom.

6. Zodpovedný prístup.
Dať si záležať na všetkom obsahu a snažiť sa, aby mal čitateľovi zakaždým čo ponúknuť.

7. Rozširovanie slovnej zásoby.
Slovenčina ponúka toľko ľúbezných slov, ktoré sa tak krásne dajú obmieňať. Pri písaní mi synonymický slovník neraz pomáha lepšie vyjadriť svoje myšlienky.

8. Hlbšie uvažovať.
Keď padne posledná stránka knihy, práve pri tvorbe recenzie premýšľam nad jej detailmi a často tak objavím aj súvislosti, ktoré som si predtým neuvedomila.

A aký by to bol narodeninový článok bez poďakovania? Moje prvé najväčšie ďakujem smeruje Pánu Bohu, bez ktorého by žiadny blog ani nebol. Ďakujem tiež spoluprácam za ich milý prístup a trpezlivosť, ktorú so mnou niekedy musia mať. Napokon veľká srdečná vďaka vám, mojim najsuper čitateľom, ktorí prichádzate na Ostrov a zanechávate mi tu krásne slová.

Všelijako ticho bolo niekedy na blogu, ale o to s väčšou láskou sa naň vždy opäť vraciam. Zatiaľ som s ním nikdy nechcela skončiť, vydržala som 4 roky a veľmi sa teším na ďalšie. :)

 ✿ ✿  Tulipánová torta :P   ✿ 

10 komentárov:

  1. Krásny článok, všetkých osem bodov, ktoré si vybrala majú svoje opodstatnenie a máš v nich úplnú pravdu :-) Inak samozrejme gratulujem k narodeninám blogu a prajem ti veľa úspechov, námetov na články, chuti do písania a najmä super čitateľov, bez nich to nikdy nie je ono :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Gratulujem ku krásnym 4 rôčkom! Nech ti Ostrov stratených príbehov prináša radosť rovnako ako nám! ☺

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Gratuluji ke 4 rokům na blogu! To už je docela doba :) líbí se mi těch 8 věcí, které tě naučil. Já upřímně doufám, že si díky blogování zlepším ještě více vyjadřování a rozvinu slovní zásobu :) tak uvidím, jak budu mluvit za 4 roky :)

    Lady Lenna

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Som rada, že som objavila tvoj blog (vďaka tvojej výhre v Casioninej súťaži), určite sa sem budem vracať. :) Gratulujem k narodeninám blogu!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem krásne, tak to sa potom teším, že som okrem výhry získala aj takú milú čitateľku. :)

      Odstrániť
  5. Aly, veľká GRATULÁCIA!!!♥♥♥ Veľmi sa tomu teším a prajem ďalšie krásne roky blogovania ^_^ Bez teba si už ani blogosféru neviem predstaviť a bola si to práve ty, ktorá ma inšpirovala k blogovaniu. Pamätám si, keď som k tebe po prvýkrát zavítala a úplne som ostala mimo...ten vzhľad, recenzie, články, ach, bola som nadšená a to nadšenie sa vo mne ozýva zakaždým, keď k tebe zavítam ;) Si veľmi inšpiratívna osôbka, s veľkým srdcom, ktoré rozdáva radosť každým napísaným slovkom...a tento článok je nádherný♥ Prajem ti veľa úspechov, skvelých čitateľov a kníh, ktoré ti obohatia život, lebo bez týchto našich pokladov to skrátka nejde ;) Maj sa krásne a prajem ti nádhernú nedeľu :*

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Joj, Mony, veľké ďakujem <3 naozaj si ma tak ohromila, že nemám slov. ^.^ Tiež si pamätám, ako som sa tešila, že môj blog navštívila taká milá čitateľka. :) A som veľmi rada, že ťa môj blog povzbudil k vytvoreniu si svojho, pretože inak by sme všetci o veľa prichádzali. <3 Aj tebe krásny víkend... <3

      Odstrániť
Ďakujem za komentár, vážim si ho a veľmi sa z neho teším. :)