Ostrov stratených príbehov: KNIHY | Knižný tag - jesenné pocity

16. decembra 2017

KNIHY | Knižný tag - jesenné pocity


Jeseň je už akoby dávno za nami, ale keďže zima oficiálne začína až 21. decembra, s mojím článkom ešte stále stíham. :D Do tag-ov sa zapájam len vtedy, keď ma niekto nominuje a v tomto prípade za to veľmi pekne ďakujem najmilšej Mony. Svoju nomináciu som si však všimla dosť neskoro, takže to teraz môžete brať skôr ako také tipy už na budúcu jeseň. :P

1. Lístie šuští pod nohami: svet je plný farieb.
Vyber knihu s červenouoranžovou a žltou na obálke.

Doma mám len pár kníh, ktorých obálky pripomínajú jeseň, takže som dlho hľadať nemusela. Prísaha: Príbehy o Vimke má na svojej obálke nielen jesenné farby, ale tvoria ju tiež listy stromov. Lesné žieňa skáče ako malé dieťa do kopy napadaného lístia, skrýva sa v nej a spod vrstvy listov necháva vykúkať len svoju tvár...


2. Pohodlný sveter: konečne sa ochladilo natoľko,
aby sme mohli nosiť príjemné teplučké oblečenie.
Aká knižka ti dodáva podobný hrejivý pocit?

Naopak, vybrať knihu do tejto kategórie bolo nesmierne ťažké, pretože okamžite som mala celý zoznam kníh. Napokon som vybrala prvý diel zo série Spirit animals (moja recenzia na prvý diel), ktorá ma milo prekvapila a veľmi som si ju obľúbila. Vždy ma pri srdci hreje myšlienka, že človeka a zviera spája jedinečné puto...


3. Jesenná búrka: vietor kvíli a dážď bubnuje na okná.
Po akom žánri alebo knihe v takomto prípade siahneš?

Mojou voľbou by jednoznačne bola kniha Volání netvora (moja recenzia), ktorú na námet Siobhan Dowd napísal Patrick Ness. Počas jesenného obdobia vyhľadávam hlavne ťažšie príbehy, pri ktorých človeku tuhne krv v žilách a behá mráz po chrbte. Volání netvora nielenže spĺňa všetky moje kritériá, ale ich aj prevyšuje, pretože ten príbeh je proste sila. Keď som čítala túto knihu, vonku zúrila víchrica... no v skutočnosti nešlo o víchor - to prastarý tis sa prebúdzal.

4. Studený, svieži vzduch.
S akou „cool“ postavou by si si ihneď vymenila miesto?

Chcela by som navštíviť dedinku Tammir, z ktorej pochádza Natálka zo série Kráľovná z Tammiru (moja recenzia na prvý diel). Dejú sa tam zvláštne veci a tou hlavnou je, že na kopci za dedinou sa objavila tajomná kupola. Celá krajina okolo je práve ponorená do snehu, ale nič z toho sa jej netýka. Vnútri má kupola svoj vlastný svet, rozkvitnutý, čerstvo zelený, príjemne teplý a žiarivý i za noci, ktorá panuje vonku. Najdôležitejšia je však veľkolepá vŕba, ktorá vyrástla uprostred a je plná života. Úlohou kupoly je chrániť ju, preto do nej dokáže vstúpiť len človek s dobrými úmyslami. Natálka sem často uniká pred mrazivou zimou a pod stromom sa vyhrieva v mäkkej tráve. Predstavujem si, že tiež pod vŕbou ležím a počúvam ševelenie jej listov...

5. Horúci jablkový mušt.
O akej knihe sa veľmi nehovorí, ale ty by si bola rada,
keby o nej vedel každý?

Nezvyknem to hovorievať, ale TÚTO knihu by si naozaj mal mohol prečítať každý. Hlavnou postavou v Klauzúre je mladá Eilleen, ktorá pracuje v novinárskej brandži a stojí pred veľkou výzvou. Jedna populárna herečka odišla do kláštora a celý svet sa pýta, čo ju k tomu viedlo. Úlohou Eilleen je takisto vstúpiť za kláštorné brány, zistiť to a napísať o tom šokujúci článok. Redaktorka-špiónka, no neznie to úžasne? Veruže aj je. Eilleenen pohľad na kláštorný svet je spočiatku skeptický, keďže má celkom iné úmysly a rozhodne by si tu nevedela predstaviť svoj vlastný život. Ľahko sa tak s ňou vie človek „v civile“ stotožniť. Je však tiež veľmi sympatická, odhodlaná nájsť pravdu a jej cynické myšlienky vyvolávajú úsmev na tvári. Po vonkajšej stránke táto knižka nemá takmer žiadny predpoklad, že by vás mohla zaujať obálkou alebo názvom. Ale má pútavú zápletku, zaujímavý príbeh, osviežujúci humor a búra mýty či predsudky. A pre mňa osobne je veľkou srdcovkou.

6. Kabáty, šály, palčiaky: ochladilo sa
a je potrebné poriadne sa zababušiť.
Za akú obálku knihy sa najviac hanbíš
a radšej by si sa s ňou neukazovala na verejnosti?

Neslávne známou sa stáva kniha... Srdcu nerozkážeš! Vyššie spomínaná Klauzúra sa zachránila len tak-tak, pretože som tu nechcela použiť rovnaké knižky. Srdcu nerozkážeš ma kedysi skutočne zaujalo nejakým citátom alebo čo. Chcem si ju preto prečítať a len nedávno sa mi ju podarilo získať výmenou, ale tá obálka je strašne odfláknutá. O preklade názvu nehovoriac - v slovenčine sa totiž iná kniha už tak volá. Myslela som si, že po „diskusnom fóre“ z prednej obálky ma nič nemôže prekvapiť, ale ak sa vám zdajú divné už tieto slová v bublinách, potom ste ešte nevideli ich pokračovanie na zadnej obálke. :D

7. Na akom obľúbenom jedle si počas jesenných dní vždy rada pochutnáš?

Nemám vo zvyku pri čítaní kníh aj voľačo piť alebo jesť. Skôr si niečo zobnem, keď o príbehu len premýšľam, zatiaľ čo knižka pekne počká na to, až jej budem venovať svoju plnú pozornosť. Najradšej mám čaj, ktorý však pijem celoročne a čo sa týka jedla, počas týchto jesenných mesiacov u mňa zažili veľký comeback klasické Kávenky.

Ďakujem, že ste sa prečítali až sem a majte sa krásne :)

4 komentáre:

  1. Aly, to je tak krásne spracovaný tag, s prekrásnymi odpoveďami a nádhernými fotkami♥^.^♥ Som z toho nadšená a veľmi rada, že si sa rozhodla s článočkom prísť...človeka obohatil na duši♥
    Dobre, že si mi pripomenula Klauzúru. Tento príbeh som si chcela prečítať (aj keď úprimne, s tou obálkou sa naozaj mohli pohrať) ale, žiaľ, naozaj som naň pozabudla. Ale teraz aspoň viem, za akou knižkou sa pri najbližšej návšteve knižnice obzrieť ;)
    Prajem ti nádherný zvyšok víkendu a ešte raz veľká pochvala celkového spracovania tohto článku...maj sa krásne :*

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, Mony ♥ veľmi sa teším, že sa ti páčil článok a dúfam, že raz bude aj Klauzúra. :) Krásne Vianoce...

      Odstrániť
  2. Opravdu nádherné fotky, mám strašně ráda blogery, kteří si s takovými články dají opravdu záležet. Až k neuvěření, že jsem na tebe narazila až teď. Krásný blog.
    Knihokopka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem za také nádherné slová ♥ pokojné sviatky...

      Odstrániť
Ďakujem za komentár, vážim si ho a veľmi sa z neho teším. :)