utorok 24. septembra 2013

Džínsový denník #1 /recenzia/


Názov: Džínsový denník
Diel série: 1. diel, Džínsový denník
Autor: Zuzka Šulajová
Vydanie na Slovensku: Slovenský spisovateľ, 2007
Väzba: pevná väzba
Počet strán: 296

O Džínsovom denníku som už počula veľakrát, ale stále som sa k nemu akosi nedostala. No keď tento denník zhltla za pár dní moja kamarátka, ktorá takmer nikdy nečíta, povedala som si, že ja si to už musím prečítať. Navyše rada podporujem a dávam šancu aj slovenským spisovateľom.


Hlavná hrdinka je Paula Semoková, ktorá sa počas letných prázdnin rozhodne písať si denník. Má stres z prvého dňa na strednej škole a z toho, že je stále sama. Paula rieši bežné veci ako je jej pes Belko, najlepšia kamarátka Denisa... a vyrážky na tvári. No zrazu sa na scéne objaví nový chlapec Patrik, Denisin brat Lukáš a tajomný Hood, ktorý jej anonymne píše správy. Medzitým sa tam riešia aj rôzne situácie medzi jej spolužiačkami a tak.

Mám rada knihy, ktoré sú písané formou denníku. Je to také osobnejšie a človek má pri čítaní ešte bližšie k hlavnej postave. Navyše tu sa mi páčilo, že Paula si nepísala denník na konci dňa pred spaním, ale počas celého dňa. Či už po pár minútach alebo po hodine. Tak mohla hneď opísať čerstvé novinky ako napríklad, že o 00:37 k nej Belko otočil hlavu a zívol. :D Bolo to zaujímavé a také... reálne. :) Mala som preto pri čítaní pocit, ako by sa to všetko dialo teraz, pri mne. :) Napriek tomu, že to bol denník nechýbali tam ani dialógy a rozhovory.

Zábavná stránka Džínsového denníka sa prejavovala v rôznych situáciach. Paula vypustila dosť vtipných hlášok. Páčilo sa mi, že keď autorka opisovala aj úplne bežné veci, dokázala to premeniť na niečo vtipné a tým bol dej taký osviežený a ja som sa nikdy nenudila.

Postáv tam bolo hodne veľa - Paulina rodina, kamaráti, spolužiaci, učitelia... Bol to taký nezvyk čítať slovenské mená. :) Postavy nemali nejaké hlboké charaktery, ale to ani tak nevadilo. Proste to boli také normálne dievčatá a chalani, medzi ktorými vzťahy vznikali a zanikali. Ja osobne som si obľúbila Gabrielu a Lukáša. 
Aj keď sa tam väčšinou riešilo iba to, kto sa komu páči, na konci sa objavilo aj pár prekvapivých momentov. A ja som nechcela aby Paula skončila s tým, s kým skončila! :D Keďže sú ďalšie dva diely, dúfam, že sa to tam nejako zmení. A viete, ktorý vzťah v knihe sa mi najviac páčil? Ten medzi Paulou a jej psíkom Belkom. :) To bolo naozaj pekné ako ho mala rada a dej to jemne dopĺňalo.

Kniha sa mi čítala veľmi dobre a bola to taká príjemná zmena od všetkej tej fantasy literatúry. Pri čítaní som sa bavila a bola som zvedavá koho si Paula nakoniec vyberie. Páčilo sa mi, že sa tam riešili typické teenagerské veci a predsa tomu nechýbala zápletka. Určite si prečítam aj ďalšie diely.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára