streda 19. marca 2014

Tieňom pobozkaná - Upírska akadémia #3 /recenzia/


Názov: Tieňom pobozkaná
Originálny názov: Shadow Kiss
Diel série: 3. diel, Upírska akadémia [Vampire Academy]
Autor: Richelle Mead
Vydanie: 2008
Vydanie na Slovensku: Slovart, 2014
Väzba: pevná väzba
Počet strán: 383

Rose a aj celá Akadémia sa spamätáva z posledného útoku strigojov, pri ktorom zomrel jej kamarát Mason. Vlastne, Rose sa z toho spamätáva trochu inak, pretože Mason sa jej začne zjavovať ako duch a očividne jej chce niečo povedať. Okrem toho sa na Akadémii začne prax, kedy dampíry dostanú pridelených morojov a počas šiestich týždňov ich budú musieť chrániť pred skúšobnými "útokmi strigojov". Rose si je vedomá, že jej láska k Dimitrimu nikdy nebude môcť byť uskutočnená, pretože v jej živote bude vždy musieť byť na prvom mieste poslanie chrániť Lissu. Postupne však vychádzajú na svetlo nové skutočnosti a názory, ktoré toto jej presvedčenie pomaly zneisťujú.

Ani po viac ako týždni celkom neviem, čo si o tomto diele myslím a aké mám z neho pocity. Môže za to hlavne to, že ten koniec som si nechtiac prečítala ako spoiler (čo som už povedala asi tisícikrát). Pokazilo mi to celé čítanie práve preto, lebo je veľmi šokujúci a nečakaný. Celý čas mi kdesi vzadu v hlave svietilo ako sa to skončí.

Odhliadnuc od toho, musím uznať, že to bol veľmi dobrý diel. Páčili sa mi všetky tie tajomné udalosti a nové informácie, týkajúce sa tohto morojského, dampírskeho a dokonca aj strigojského sveta. Richelle nás vzala aj na nové miesta s novými postavami, ktoré sú len zdanlivo vedľajšie, no aj ten jeden dialóg s nimi dokáže Rose a dej výrazne ovplyvniť.

Keď už som pri Rose, na začiatku som vážne nechápala o čo jej ide. Bola taká detinská a dokázala by sa aj pobiť, aby bolo po jej. Už som len čakala, kedy začne robiť toto:


Viem, že neskôr sa dozvieme dôvod a príčinu jej občasných skratov, ale aj tak mi to prišlo veľmi neprirodzené. Aj napriek tomu však uznávam, že o trošku predsa len dospela a ako postava sa vyvíja.

Dej išiel rýchlo, koniec najrýchlejšie a do toho všetkého mali viac priestoru naši hrdinovia - Adrian, Christian (ktorého som si opäť obľúbila), Dimitri a Eddie. Všetci boli úplne super a z dievčat u mňa zabodovala Mia. Stále však nechápem ako všetci tí moroji dokážu žiť s tým, že ich musí niekto neustále chrániť, obetovať sa za nich a označovať sa za prvoradých.


Od prvého dielu, ktorý by som nazvala stredoškolským sa dej veľmi zlepšil 
a nabral úplne iný smer, preto konečne môžem dať plný počet hviezdičiek

7 komentárov:

  1. akurát sa chystám na re-reading tohto dielu a súhlasím, že prvý diel je fakt stredoškolský príbeh, ktorý bol teda dosť veľkým sklamaním, ale potom sa to stále zlepšuje :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. A to ma čakajú ešte tri diely, som veľmi zvedavá ako to skončí. :)

      Odstrániť
  2. pre mňa navždy tento diel ostane najlepším z celej série :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aj tak dúfam, že ho ostatné diely niečím prekonajú, aby som sa mala na čo tešiť. :)

      Odstrániť
    2. ono nie sú zle, ako seria je dobrá, len sa mi zdá ze táto tretia čast je najlepšia .)

      Odstrániť
  3. Je to super časť, ale to si spravila fakt blbosť, keď si si prečítala koniec. Ja som mala šťastie, že som to čítala v čítačke a to sa mi na koniec ísť nechcelo, takže som bola dosť šokovaná :D
    Celá séria je úplne super, ale prvé dve časti ma bavili trochu menej ako zvyšok. No potom sa to už rozbehlo.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ale ja za to nemôžem! :D
      http://ostrov-stratenych-pribehov.blogspot.sk/2014/01/nepriatel-v-kniznom-svete-utociii.html

      Odstrániť