štvrtok 24. júla 2014

Akú čítačku vybrať?


Ahojte ostrovčatá,

možno si spomínate na môj starší článok o tom, čo si myslíte o čítačkách kníh. Vaše názory mi veľmi pomohli a utvrdili ma v tom, že si ju chcem kúpiť. Keď som sa konečne prelúskala k dvom favoritom zistila som, že si medzi nimi neviem vôbec vybrať. 
A tak sa znovu obraciam na vás, pretože vaše názory si vážim a verím, že mi znovu pomôžete rozhodnúť sa. Ide o tieto dve čítačky a vypísala som si sem všetky dôležité klady a zápory. Cenovo sú skoro rovnaké. 



1.) Pocketbook Basic Touch 624
dotykový displej
✔ podpora viacerých formátov
✔ slovenské menu
✔ slovník
✔ možnosť pamäťovej karty

nižší kontrast
✖ pomalšie reakcie
✖ nemá prepojenie s ibuxom.sk

2.) Kindle 5
✔ lepší kontrast
✔ rýchlejšie reakcie
✔ priame spojenie s ibuxom.sk
✔ ľahší

✖ chýba dotykový displej
✖ nemá slovník
✖ bez možnosti pamäťovej karty

12 komentárov:

  1. Kindle by slovník mít myslím měl - nebo alespoň v mém byl přednahraný :) Já mám Kindla a jsem s ním moc spokojená, ale s tou druhou čtečkou zkušenost nemám, takže radit si úplně netroufám :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ja mám Kindle a som s ním veľmi spokojná, takže môžem len doporučiť :) ale má to jednu chybu, že to podporuje len formát .mobi, takže .pdf a ostatné si musíš ručne zmeniť na počítači. To je to jediné, čo môžem vytknúť a som rada, že ju mám :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Podľa mňa pamäťovku vôbec nepotrebuješ :D ja viem dať do kidla toľko kníh, že sa v nich nevyznám, však jedna má niekedy možno 42 kB. :D A to, že chýba dotykový displej, určite nie je negatívna vlastnosť. Ja neznášam dotykové veci. V príliš veľkej horúčave sa s nimi ťažko pracuje a v zime zase tiež dobre nefungujú. Spýtaj sa Judit. Tá raz chcela čítať na zastávke a s rukavicami si nevedela posunúť strany, či také niečo tuším spomínala sa mi zdá :D
    A pri kindli je fakt super výkladový slovník. Mne veľmi pomáha, keď čítam po anglicky. To iba prejdeš kurzorom k slovu a dolu ti ukáže vysvetlenie.
    A vezmi si aj ten lepší kontrast (je to fakt veľmi dôležité), už minule som spomínala, že sa do čítačky niekedy kuká lepšie ako do knihy, lebo stránky nie sú úplne biele, ale také sivé a tým pádom potom písmená neťahajú oči.
    A kindle podporuje mobi, pdf, txt... veľa dokumentov sa dá ľahko prehodiť aj z wordu do texťáku. To si len dáš uložiť ako textový dokument a je to. Okrem toho ja čo si nájdem veľa epub súborov, všetky si ich prekonvertujem do mobi verzie na jednej super stránke, kde to ide fakt ľahko. Keby si chcela, mohla by som ti ju potom poslať. :D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ja mám Kindle hoci iný a som spokojná, tak asi ten, ale neviem, nemám skúsenosti s tou druhou.:) Každopádne si myslím, že pamäťovka ti chýbať nebude, teda, miesta by tam malo byť dosť.:D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No asi máte pravdu s tou pamäťovkou. :D

      Odstrániť
  5. Já mám Pocketbook a jsem naprosto spokojená :)
    Má sice občas pomalejší reakce, ale při čtení je to v naprostém pořádku. A na rozdíl od kindlu zase bere všechny formáty, takže když máš něco v pdf, nemusíš to nijak upravovat a čtečka to bez problému přečte :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, predsa som si vybrala ten Pocketbook a moc sa mi zatiaľ páči. :)

      Odstrániť
  6. Taky nad ní v poslední době uvažuju, uvídíme, na co to padne:-))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja už ju mám a som moc spokojná. :)

      Odstrániť