Krásni a mŕtvi #1 - Jonas /recenzia/

Originálny názov: Jonas
Diel série: 1. diel, Krásni a mŕtvi [Beautiful Dead]
Autor: Eden Maguire
Vydanie: 2009
Vydanie na Slovensku: Fragment, 2011
Počet strán: 272

V mestečku Ellertone sa v priebehu jedného roka stali štyri smutné udalosti - zomreli štyria mladí študenti. Jonas, Arizona, Summer a Phoenix. Každý z nich však po smrti nevedel nájsť pokoj a preto dostali druhú šancu. Vrátili sa späť ako Krásni mŕtvi a vedie ich vodca Hunter. Majú presne rok na to, aby zistili pravdu o svojej smrti - či to bola skutočne iba nehoda, alebo v tom bolo aj niečo viac. A samozrejme, že v tom niečo viac aj bolo.
Potom je tu Darina, ktorú najviac zasiahol odchod jej milovaného Phoenixa. Jej smútok sa však rýchlo zmení na radosť, keď uprostred vrchov nájde starú stodolu a v nej Krásnych mŕtvych. Znovu môže byť so svojim Phoenixom, ale nie všetci sa z toho tešia rovnako ako ona. Hunter by jej hneď najradšej vymazal pamäť, no nakoniec sa dohodnú, že sa s nimi môže stretávať pod podmienkou, že im pomôže. A tak Darina rieši prvý prípad Jonasovej nehody na motorke, pri ktorej zomrel on a dievča Zoey sa vážne zranilo. Darina však postupne zisťuje, že to nemusela byť iba nehoda...

Začiatok knihy bol veľmi rýchly, už po pár stranách hlavná hrdinka objavila sídlo Krásnych mŕtvych. Celkovo sa knižka čítala ľahko a dej plynul dosť rýchlym tempom. Stránky sú asi najkratšie aké som na knihách kedy videla, takže sa čítajú prakticky sami. Čo sa týka akcie, asi by som povedala, že takmer všetku zhltol záver knihy a vyvrcholenie prípadu, ale aj tak som sa počas celej knihy nenudila. Naopak, dosť ma zaujímalo čo sa stalo Jonasovi a dobrý pocit mi pri čítaní udržal aj príjemný štýl písania autorky - taký jednoduchý, nenáročný a predsa mu nechýbali ani pekné (krátke) opisy. Nad knihou som sa aj zasmiala - ale iba raz. :D

Prvá vec, čo mi na knihe prekážala bolo meno Dariny a jej mamy Laury - vážne ich podozrievam, že majú slovenský pôvod. Tie mená sú pekné, ale medzi tými Jordan, Hannah, Zoey menami mi strašne bili do očí a vždy, keď povedali Ahoj Darina až ma trhlo. Ďalej ma vytočili schopnosti Krásnych mŕtvych. Keby ste sa ma spýtali, že čo vedia?, opravila by som vašu otázku na čo nevedia? V priebehu knihy som sa totiž postupne dozvedela, že ovládajú všetky možné i nemožné schopnosti. A okrem toho, zopár scén bolo príliš pritiahnutých za vlasy a Darinu by som v jednej najradšej za tie jej vyťahala. Povedia jej schovaj sa a ona nie, ona sa musí ukázať rovno do okna. Ale inak to nebola zlá hlavná hrdinka, takisto aj ostatné postavy boli v poriadku a verím, že sa ich charaktery ešte prehĺbia v ďalších častiach. Trošku mi ešte prekážalo to typické, že hrdinka neznáša svoju mamu a nevlastného otca. Ale však samozrejme, nebyť toho, nemohla by sa kedykoľvek vytratiť von a stále sa túlať po lesoch.

Toto všetko však boli len také drobné chyby, ktoré mi nepokazili celkový dojem z knihy, ktorý je prekvapivo dobrý. Pravdupovediac, čakala som od tejto knihy menej. Páčil sa mi vzťah medzi Darinou a Phoenixom, medzi Jonasom a Zoey. Ich láska bola sladká, ale neprekážalo mi to. Som zvedavá na ďalšie prípady a určite si prečítam aj zvyšné diely.