nedeľa 6. júla 2014

Odviaž sa! Môj bláznivý zápisník /recenzia/


Názov: Odviaž sa! Môj bláznivý zápisník
Originálny názov: Wreck this journal

Edícia: YOLi
Autor: Keri Smith
Rok vydania: 2007
Vydanie na Slovensku: Ikar, 2014
Väzba: mäkká väzba
Počet strán: 224

Za slovenským názvom Odviaž sa! Môj bláznivý zápisník sa skrýva kniha Wreck this journal (v preklade znič tento denník), ktorá je na svete veľmi populárna. Nie je to len taká obyčajná kniha (teda niežeby nejaká kniha obyčajná bola), ale je to kniha, ktorú musíte zničiť. Doslova. Ako to autorka nazýva - tvorivá deštrukcia.

Keď si v tomto zápisníku začnete listovať, nájdete iba čistobiele (alebo čiernočierne) strany, na ktorých sú napísané rôzne úlohy (inak tá grafika je nádherná!). Nenájdete na nich už nič iné a prázdne strany čakajú iba na vás... Tieto úlohy vám prikazujú urobiť s týmto zápisníkom menej a viac šialené veci. Od normálneho kreslenia až po oblievanie kávou (a to ani zďaleka nie je to najhoršie najbláznivejšie).

Veľmi som sa tešila na túto knižku a na jej úlohy. Je ich tam naozaj veľa a niektoré sú ozaj moc vtipné a originálne. Je aj zopár takých, pri ktorých ešte neviem či ich dokážem splniť. Zrejme ich budem odkladať až na úplny koniec. Veď kto by chcel napríklad vytrhnúť takú krásnu stranu? Ešte je na nej aj napísané, že máš prijať svoju stratu. :D

Cítila som sa úplne inak, ako keď máte novú knihu a dávate si na ňu obal aby sa pri čítaní nejako nezničila (aspoň ja to tak robievam). Chvíľu mi trvalo kým som sa s tým zmierila a odhodlala sa na prvý ťah perom. A potom to už bola jedna radosť. :)

Mám z tohto zápisníka taký super pocit, pretože je to niečo nové a iné čo môžem robiť. Pri ňom skvele zabudnem na svet a proste sa iba bezstarostne bavím a ničím. Keď mi prišiel, hneď na druhý deň som si kúpila nové vodové farby a potom som vytiahla starú škatuľu s fixkami, ceruzkami a kadejakými písacími potrebami, ktoré som nepoužívala už asi sto rokov. Je fajn, že sa s ním dá aj vrátiť do detských časov (bez toho aby ste si museli kupovať omaľovanky). Hoci priznávam, že na začiatku ma pochytili obavy z toho, ako to ľavou rukou budem kresliť. Ale potom som si povedala, že to dokážem a úlohy budem plniť ako najlepšie môžem. Nevadí, že nebudú také nádherné ako niektoré výtvory ľudí na internete, ale hlavne že budú moje a že sa pri tom zabavím.

Umelecky založení ľudia na nej môžu znovu ukázať svoj talent, ale dôležité je mať chuť a odvahu odviazať sa aspoň na chvíľu. Leto je na tento zápisník ako stvorené - môžete si ho zobrať všade so sebou a nemusíte sa báť, že sa poškodí. Aj k vode, aj na prechádzku (môžete ho dokonca aj ťahať za sebou na povrázku :D). Mám veľkú radosť z toho, že s Odviaž sa! môžem vyplniť všetky hluché miesta počas prázdnin, kedy by som sa inak len nudila.



Pred ničením som vám odfotila zápisník aj v pôvodnom stave a neskôr vám tiež ukážem moju prvú vyplnenú úlohu. Budem vám postupne na blogu ukazovať ako pokračujem, pretože tento zápisník potrebuje čas. :)


Za recenzný výtlačok tejto knihy ďakujem vydavateľstvu Ikar.
Knihu si môžete kúpiť na bux.sk.




11 komentárov:

  1. Jé, on už je i v překladu, Zajímalo by mě, jestli existuje i česká verze :) O koupi zápisníku už nějakou tu dobu uvažuji, ale myslím, že pro něj nejsem dost velký kreativec. Ale možná si to ještě rozmyslím!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Kedysi tuším o českom vydaní hovorilo Cooboo. :) A na to nemusíš byť kreativec, stačí mať len chuť nechať sa viesť úlohami. Každý si to môže vyplniť podľa seba - veď o to ide, aby bola každá kniha iná a originálna. Určite sa pri tom zabavíš. :)

      Odstrániť
  2. Fíha, to vyzerá zaujímavo! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Teším sa na tvoje kreatívčenie! Dúfam, že dodržíš slovo a podelíš sa. ;-)

      Odstrániť
    2. Ďakujem, jasné, že dodržím! :)

      Odstrániť
  3. Už se moc těším, až tahle knížka vyjde na podzim u CooBoo! Měla jsem už jednu chvíli nutkání si to pořídit v angličtině, ale teď tedy počkám na český překlad. Sice je fakt, že mít to doma přes léto by bylo asi lepší, avšak na podzim to bude také fajn odreagování od školy, jop. :) Také mě hrozně překvapilo, když u vás tahle knížka vyšla, vůbec jsem nevěděla o tom, že se chystá, no. :D :) A na tvé výtvory jsem zvědavá. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, ja som tiež inak o tom nevedela, to bol naraz taký boom. :D :)

      Odstrániť
  4. Zaujímavý zápisník :D Ale kávu si môžem vyliať aj na svoje zošity :D škoda je kupovať si kvôli tomu niečo takéto. Jedna kamoška si dokonca vyliala kávu na netbook :D Tú to vyšlo asi dosť draho :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. A tebe je jej očividne veľmi ľúto. :D Ale tak, to nie je iba o oblievaní kávou. :)

      Odstrániť
  5. Pekne si to napísala a aj vyfotila...už sa teším na tvoje výtvory :)

    OdpovedaťOdstrániť