štvrtok 6. augusta 2015

Silber #1 - Prvá strieborná kniha snov /recenzia/

Liv Silberová a jej mladšia sestra Mia to majú ťažké. Precestovali už hodný kus sveta, pretože ich rodičia sa rozviedli a ostali pri mame, ktorá sa kvôli svojej práci neustále sťahuje. A oni s ňou ako také dve príručné batožiny. Možno všetko to cestovanie znie lákavo, no Liv s Miou túžia len po jedinom - skutočnom domove. Na ich prekvapenie sa zdá, že ho konečne našli na jednom miestočku v Londýne - ale ani zďaleka nie je taký, ako si ho vysnívali. A keď už sme pri tom snívaní - Liv mala odjakživa živé sny. No odkedy je na novom mieste, počas spánku sa jej zjavujú záhadné dvere, za ktorými sa dejú ešte podivnejšie veci. Liv však zisťuje, že jej sny už tak celkom nie sú len jej sny a stávajú sa čoraz skutočnejšími...

Keď som si pred rokmi prečítala moje prvé knihy od tejto autorky - sériu Drahokamy - bola som z nich nadšená. Tieto knihy si ma získali absolútne všetkým a hneď som vedela, že si od Kerstin chcem prečítať všetko, čo u nás kedy vyjde. Kým Drahokamy sa venovali cestovaniu v čase, v novej sérii Silber si autorka zobrala na mušku sny, čo je (aspoň myslím) dosť nezvyčajná téma v knihách. A predsa ponúka nepreskúmané možnosti. V snoch sa môže udiať čokoľvek - razom sa môžu zmeniť aj na nočnú moru...

Na Kerstin je skvelé, že sa venuje viacerým veciam a nepôsobí to preplácane, ale pestro. V hlavnej dejovej línii sa zameriava na sny a popritom rieši adaptáciu rodiny v novej rodine, vyvíjajúci sa vzťah (aj keď to s ním bolo na môj vkus trochu jednoduché. Ja radšej, keď sa zaľúbenci najprv neznášajú :D), Špeci kecy blog s najnovšími klebetami v škole a samozrejme nesmie chýbať ani ples (ten si možno mohla K. odpustiť...). Okrem toho sa v príbehu deje fakt niečo čudné, tajomné a v konečnom dôsledku desivé. Keďže Liv má v krvi dobrodružnú povahu, aj tejto záhade bude chcieť prísť na kĺb. Nepoviem vám však o tom ani ň, nechajte sa prekvapiť. A veru budete prekvapení! :P

Tá báseň je úžasná
Toto všetko plus príjemné postavy s vtipnými hláškami a situáciami, do ktorých sa dostávali, plus pútavý štýl písania, je skvelá kombinácia. Bolo tam všetko, čo má obsahovať dobrá kniha. Bolo to také typicky kerstin-gierovské a to v mojom slovníku znamená báječné (čeština mi ostala ešte z báječných Drahokamov :3).

A teraz konečne prichádza moje ALE. Musím vám povedať, že som sa pri čítaní knihy aj nudila - častejšie než som si ochotná priznať. Mala som pocit, že veľakrát to bolo o tom, že zaspali, snívali, v sne sa rozprávali a zobudili sa. A na ďalšiu noc znova. Až tak veľmi som sa každý deň do čítania nehrnula a ani z nej nie som nejaká Wau. Ale možno to bolo tým, že ja nemám rada takéto (a hocijaké iné) zahrávanie sa so snami. Spánok je jedinečný čas, kedy človek môže aspoň na chvíľu úplne vypnúť a nie aby som ešte aj počas neho bola vlastne pri vedomí ako v reálnom živote. Predstava vysnívať si čokoľvek a byť kýmkoľvek je lákavá, ale čo potom ten návrat do skutočného sveta? Ďakujem, neprosím. Ale do ďalšieho dielu sa určite pustím tiež, už ma čaká na poličke a sníva o mne. :P Tieto knihy sú tak nádherne spracované do detailu, že som nevedela, čo skôr odfotiť...

Názov: Prvá strieborná kniha snov | Originálny názov: Das erste Buch der Träume | Séria: Silber [Silber] | Autor: Kerstin Gierová | Vydanie: 2013 | Vydanie na Slovensku: Cooboo, 2014 | Väzba: tvrdá väzba s prebalom | Počet strán: 360